تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در زوج ارز یورو – دلار با توجه به ایجاد سطوح مقاومت و همچنین با در نظر گرفتن نحوه چینش سفارشات فروش در سطوح ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۷۰ و ۱٫۳۶۸۰ استاپ بالای ۱٫۳۶۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۹۹۵ به ۱٫۳۵۰۳) باید به احتمال زیاد منتظر ورود قیمت به ناحیه بین دو قیمت ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۰۰ باشیم.

در صورت بروز این اتفاق آنگاه با توجه به شرایط جدید قیمتی نمودار قیمت احتیاج به تحلیل مجدد خواهد داشت. فعلا قیمت در دامنه بسیار باریک و خنثی ۱٫۳۵۷۰ و ۱٫۳۶۵۰ در نوسان است. در حال حاضر، انتظار می رود قیمت در روندی خنثی قرار گیرد.

اکنون در محدوده نرخ های ۱٫۳۶۶۰ تا ۱٫۳۶۸۰ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود آمده و با کاهش بیشتر قیمت به نرخهای پایین در حوالی سطوح ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۰۰ بعدی ۱٫۳۵۸۰ الی ۱٫۳۵۷۰ فرصتهای خرید بهتری ایجاد می شود.

در ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما در ادامه روزهای پنج شنبه تا جمعه، ببیشترین توجه بازار بر روی جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و اخبار اقتصادی آمریکا خواهد بود. در این روزها، دو خبر بسیار مهم و تاثیر گذار منتشر خواهد شد که وضعیت سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و بازار کار آمریکا را تعیین خواهند کرد.

فعلا قیمت این زوج ارز درگیر مقاومت ها و حمایت های متعددی در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این منطقه است.

در حال حاضر در حرکت نزولی قیمت های ۱٫۳۶۱۰ ، ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۰ و در حرکت صعودی قیمتهای ۱٫۳۶۶۰ ، ۱٫۳۶۷۰ و ۱٫۳۶۸۰ ، ۱٫۳۶۹۱ الی ۱٫۳۷۰۰ برای یورو اهمیت زیادی دارند.

لازم به ذکر است یکی از عواملی که می تواند به کاهش یورو بیانجامد جریمه بانک فرانسوی BNP Paribas از سوی مقامات آمریکایی می باشد که می تواند بانک فرانسوی را مجبور به تبادل میلیاردها یورو به دلار نماید.

به گفته فعالان بازار این بانک فرانسوی از سوی وزارت دادگستری آمریکا به اتهام نقض تحریم با کشورهایی که از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته اند ، احتمالا در حدود ۹ میلیارد دلار جریمه می شود که این موضوع کاهش ارزش یورو را در پی خواهد داشت.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن پس از شکسته شدن سطح ۱۰۱٫۸۱ (خط تنکان سن) ۱۰۱٫۷۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۰۱٫۷۳ (کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) حرکت نزولی این زوج ارز ادامه یافته اما اکنون قیمت مابین نرخهای ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱٫۵۰ قرار دارد.

انتظار می رود که سطح حمایت بعدی در ناحیه ۱۰۱٫۲۰ تا ۱۰۱٫۰۰ قرار گیرد که برای امروز سفارشات خرید در همین حول و حوش یعنی از نزدیکی سطح ۱۰۱٫۲۵ (خط میانگین متحرک ۲۳۳ روزه) تا ۱۰۱٫۰۰ قرار دارند.

حمایت اصلی نیز بر روی نرخ ۱۰۰٫۷۶ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۴ تا کنون) تشکیل شده است. در این زوج ارز برای امروز در محدوده ۱۰۱٫۵۰ تا ۱۰۱٫۸۰ احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن فروش ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو