تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

طی روز گذشته قیمت جهانی اونس طلا روند مثبتی داشته است و این معاملات در ادامه افزایش اخیر از سطح ۱۲۴۰٫۶۹ بوده است. موج افزایشی قبلی قیمت، با شروع از این سطح بسیار پر قدرت عمل نموده بود و هم اکنون توانسته است که براحتی تا بالاترین سطح خود از اواسط ماه آوریل به این سو دست یابد.

از طرف شاخصهای تحلیل تکنیکال اونس طلا، سیگنال های قوی مبنی بر صعود در دست است و امکان بیشتر شدن شتاب صعود وجود دارد و امکان این امر وجود دارد که با توجه به کاهش ارزش دلار در مقابل ارزهای اصلی و تنش در اوکراین و عراق باز هم شاهد افزایش قیمت باشیم.

با دید تکنیکال و با توجه به موقعیت قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت اصلی ۱۳۱۹ می توان گفت که شکست این ناحیه سیگنال خرید صادر کرده است و تا زمانیکه قیمت در بالای سطوح ۱۳۲۵ و ۱۳۱۹ قرار دارد اهداف ۱۳۳۱ ، ۱۳۳۴ و ۱۳۵۰ سپس ۱۳۶۸ به عنوان تارگت های احتمالی اونس طلا در نظر گرفته می شوند.

در نمودار پایین نیز موقعیت فاندامنتال اونس طلا با تکنیکال هماهنگ است و به احتمال زیاد قیمت بتواند در برابر تقاضای خرید حمایت بالایی نشان دهد ، از این رو ورود در حوالی نرخهای بالای ۱۳۱۹ با در نظر گرفتن حد استاپ پایین ۱۳۰۶ معقول به نظر می رسد .

در صورت ایجاد پتانسیل رشد قیمت در روزها و هفته های آتی تا هدف ۱۳۶۸ توان رشد خواهد داشت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد که این سطح نیز مماس با خط روند بالایی الگوی گوه می باشد.

امروز تنها شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا اعلام می شود (پیش بینی ۵۵٫۶) و در صورتیکه کمتر از پیش بینی ها باشد، باز هم خریداران را به سوی اونس طلا جلب خواهد کرد.

از سوی دیگر با توجه به ادامه جنگ خاورمیانه و افزایش تنشهای منطقه ای، ما از هم اکنون روند افزایشی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم.

لازم به ذکر است که گزارش روز پنجشنبه اشتغال ایالات متحده آمریکا، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای تصمیم جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) معین کند.

افزایش میزان اشتغال، به رشد اقتصادی تعبیر خواهد شد و این امر به افزایش نرخ بهره آمریکا در سال آینده تفسیر می شود و این در حالی است که کاهش میزان اشتغال آمریکا، اطمینان بازار را از عدم افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد کرد که این موضوع به تقویت اونس طلا کمک خواهد کرد. منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا