تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در آستانه اخبار مهم هفته، در حال حاضر انتظار می رود قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح حمایت ۱۳۱۶ و ۱۳۳۴ و در نزدیکی بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته قرار گیرد.

این سطح حمایت و مقاومت همانطور که در نمودار زیر دیده می شوند به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) قرار دارند.

همچنین در چارت زیر دیده می شود که قیمت اونس طلا با یک مقامت دیگری بر روی نرخ ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) مواجه است که فعلا محدوده ۱۳۳۰٫۹۰ و ۱۳۳۴ را تبدیل به مقاومت مهم کرده است.

منابع صندوق اسپایدر نیز برای دومین روز متوالی افزایش یافت و امروز با ورود ۵٫۶۹ تن طلای دیگر، ذخایر این صندوق بزرگ جهانی به ۷۹۶٫۳۹ تن افزایش یافت.

نوسانات امروز بازار بی تردید تحت تاثیر ادامه تنش در اوکراین و عراق ، خرید اسپایدر و آمار اقتصادی آمریکا خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی امروز شاخص اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) اعلام می شود که پیش بینی می شود از رقم قبلی ۱۹۷ هزار به ۲۰۷ هزار تغییر یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۳۳۴ احتمال برگشت و اصلاح قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۱۳۱۶ را فراهم کرده است.

اما باید توجه داشت که اگر سطح مقاومت ۱۳۳۴ با قدرت شکسته شود می تواند هدف ۱۳۵۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را مشخص سازد که البته برای اینکه مطمئن شویم سطح مقاومت ۱۳۳۴ شکسته شده می بایست حتما قیمت تا سطح ۱۳۴۰ افزایش یابد.

بنابراین تا قبل از رویدادهای مهم فردا (جلسه بانک مرکزی اروپا و آمار اشتغال ماهیانه آمریکا) انتظار می رود حرکت قیمت در روند افزایشی با سطح مقاومت مستحکم ۱۳۳۴ مواجه شود و در حرکت کاهشی نیز با سطح حمایت ۱۳۱۶ مواجه شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا