تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال حاضر بین منطقه حمایت ۱۰۴٫۶۷ و مقاومت ۱۰۶٫۲۸ دلار/بشکه در نوسان است و شکست یکی از این سطوح جهت امروز قیمت را مشخص می کند.

در نمودار پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۰۱٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن ) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی، نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۶٫۲۸ موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۷۳ می شود و این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۴٫۶۷ موجب کاهش به سطح ۱۰۳٫۹۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

تمایل بازار افزایش قیمت را نشان می دهد زیرا انتظار می رود امروز موجودی ذخایر نفتی آمریکا کاهش یابد اما بهتر است برای خرید از بالای سطح ۱۰۶٫۲۸ اقدام شود و در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح ۱۰۴٫۶۷ فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش بوجود می آورد.

از سوی دیگر همانطور که در بالا گفتیم امروز موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا راس ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۱٫۷+ میلیون بشکه به ۲٫۲- میلیون بشکه کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پس از کاهش های متوالی قیمت در طی چند روز گذشته، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۱۱۲٫۷۲ اصلاح کند.

در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که بررسی شمارش امواج الیوت از کامل شدن حرکت پنج موجی قیمت خبر می دهد که از سطح ۱۱۴٫۲۹ (بالاترین سطح روز۲۶ ژوئن) آغاز گردیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال، این چرخه سومین چرخه از موج بزرگتر C می باشد که از سطح ۱۱۴٫۸۳ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) شروع شده است که مشاهده می فرمائید.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۱۱٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار گرفته است که ممکن است موجب برگشت قیمت به سوی سطح ۱۱۲٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می گردد زیرا قبلا سطح حمایت ۱۱۲٫۲۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) منجر به برگشت کوچک قیمت گردیده بود.

در حرکت کاهشی نیز، نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۱۱٫۹۱ موجب کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۱۱٫۴۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت