تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

حرکت نزولی یورو از بالاترین سطح ۶ هفته گذشته در نرخ ۱٫۳۷۰۰ همچنان ادامه دارد و این حرکت کماکان در بازار اروپا نیز دنبال می شود.

نخست وزیر فرانسه آقای مانوئل والس روز گذشته اظهار کرد که افزایش اخیر یورو یک نگرانی فوری است و در صورت ادامه روند صعودی ممکن است برای اقتصاد اروپا نگران کننده شود.

این جمله کوتاه هنگامی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که ماریو دراقی (ریس بان کمرکزی اروپا) نیز اظهار کرده بود که با هرگونه حرکت افزایشی یورو مخالف است.

چنانکه دیروز نیز اشاره کردیم، اندیکاتورهای تکنیکی از رسیدن یورو به سطوح اشباع خرید خبر می دهند و واکنش اصلی بازار عمدتاً به اخبار فاندامنتال و جلسه فردا بانک مرکزی اروپا (ECB) است و از این رو، فشارهای نزولی بر یورو همچنان پابرجاست.

اظهارات اخیر نخست وزیر فرانسه در خصوص ارزش یورو و اعلام مثبت و قوی آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا که مشخص نمود، تعداد اشتغال بخش خصوصی به ۲۸۱ هزار افزایش یافته است، دلیل اصلی شروع حرکت کاهشی یورو بوده است.

برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در سطوح ۱٫۳۷۰۰ ، ۱٫۳۷۱۰ ، ۱٫۳۷۱۵ ، ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۲۵ (کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی) قرار دارند.

سفارشات خرید نیز در نزدیکی ۱٫۳۶۴۰ وجود دارند اما اگر امروز این سطح در واکنش به آمار رشد اشتغال بخش خصوصی آمریکا با قدرت شکسته شود، سفارشات خرید بعدی در حول و حوش ۱٫۳۶۱۵ و ۱٫۳۶۱۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) با حد استاپ پایین ۱٫۳۶۰۰ قرار خواهند گرفت.

با این حال باید توجه داشت که فردا کنفرانس خبری آقای دراقی برگزار می شود که انتظار می رود به ادامه سیاستهای فعلی بانک مرکزی اشاره شود و با توجه به برخی از آمارهای ضعیف اخیر، احتمال توجه بانک مرکزی اروپا به سیاستهای انبساطی وجود دارد.

در کل به باور ما صعود دیروز قیمت تا نرخ ۱٫۳۷۰۰ (بالاترین سطح ۶ هفته) بازار را به انتظار سخنان فردا آقای دراقی نگاه داشته است تا واکنش وی به این حرکت شدید صعودی یورو را ببیند که البته این حرکت افزایشی چندان هم پایدار نخواهد بود.

به باور ما، در کوتاه مدت شاهد شروع حرکت اصلاحی و نزولی خواهیم یود زیرا هم اکنون قیمت یورو خود را در محدوده های پایین سطح مقاومت ۱٫۳۶۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت کرده است و از آنجاییکه روند حرکت همچنان کاهشی است، هر گونه افزایش قیمت به نزدیکی ۱٫۳۷۰۰ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم کند.

********************************

در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن برای امروز سفارشات خرید در محدوده ۱۰۱٫۲۵ ، ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱٫۰۵ الی ۱۰۱٫۰۰ سفارشات فروش نیز در محدوده ۱۰۱٫۷۵ و ۱۰۱٫۸۰ قرار دارند.

تا زمانیکه سطح ۱۰۱٫۸۰ با قدرت شکسته نشود، نمی توان از افزایش قیمت این زوج ارز مطمئن بود خصوصاً در شرایط فعلی که احتمال می رود ابتدا حرکتی اصلاحی شروع شود و سپس حرکت نزولی شکل گیرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز به ترتیب محدوده ۱۳۸٫۴۰ ، ۱۳۸٫۳۵ ، ۱۳۸٫۲۰ و ۱۳۸٫۱۵ موقعیت مناسبی برای خرید محسوب می شود و محدوده نزدیکی سطوح ۱۳۹٫۲۰ ، ۱۳۹٫۳۰ ، ۱۳۹٫۴۵ الی ۱۳۹٫۵۰ موقعیت مناسبی برای فروش خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو