تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت سطح حمایت ۱۰۴٫۳۰ دلار/بشکه را شکسته است و با بررسی و تحلیل تکنیکال نفت خام و نمودار قیمت آن و این شتاب و شیب کاهش قیمت، می توان برای امروز در انتظار فرود قیمت تا سطح ۱۰۳٫۲۴ بود.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به ۱۰۷٫۷۳(بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) قرار داشت که دیروز با قدرت شکسته شد.

هم اکنون برای معاملات امروز هدف بعدی کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۰۳٫۲۴ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۰۷٫۷۳ خود نشان دهنده آن است که در ازای افزایش قیمت از سطح ۱۰۱٫۶۰(پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) این روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۷٫۷۳ در جهت خلاف روند افزایشی قبلی از سطح ۹۸٫۷۴ صورت گرفته است.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت بتواند دو ساعت بالای سطح ۱۰۴٫۳۰ تثبیت شود نشان دهنده شکست غلط این سطح می باشد که می تواند به سوی سطح ۱۰۵ برگردد.

بنابراین، در نمودار پایین ادامه حرکت کاهشی نفت خام منجر به برخورد به خط روند تکنیکال در اطراف ناحیه ۱۰۴ شده است و امکان شکست این خط بسیار بالا است. با ریزش احتمالی نفت خام، هدف اولیه را می توان حول و حوش سطح ۱۰۳٫۲۴ دلار/بشکه پیش بینی کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۱۱٫۲۲ دلار/بشکه شکسته شده است، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۰۹٫۸۳ سقوط کند.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۰۳٫۹۵(پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده بود که دیروز شکسته شد و هم اکنون حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۹٫۸۳ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی تشکیل شده است که انتظار داریم تا این سطح قیمت کاهش یابد.

حرکت نزولی قدرتمند قیمت نفت برنت نشان می دهد قیمت تا به سطح ۱۰۸٫۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نرسد هیچ حرکت اصلاحی صورت نخواهد گرفت.

در حرکت افزایشی نیز نفوذ ناگهانی قیمت به بالای سطح ۱۱۱٫۲۲ نشان از شکست غلط این سطح می باشد که می تواند هدف ۱۰۹٫۸۳ را موقتا با چالش مواجه سازد.

بنابراین اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت، فعلا قیمت را در حال ریزش به سوی سطح ۱۰۹٫۸۳ و حتی ۱۰۸٫۴۴ دلار/بشکه نشان می دهند و نباید این نشانه از نظر ما دور بماند.

در تقویم اقتصادی امروز نیز گزارش دولتی ماهانه از بازار اشتغال (Non-farm Payrolls) آمریکا بدلیل آنکه فردا بازارهای مالی آمریکا تعطیل هستند، این بار برخلاف رویه همیشگی- یک روز زودتر- یعنی امروز پنجشنبه منتشر خواهد شد که بر روی قیمت نفت خام و برنت تاثیر گذار است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت