تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز مهمترین توجه بازار، اعلام نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB)، کنفرانس خبری آقای دراقی، رئیس ECB و گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) است. تحولات و رویدادهای اخیر در بازارهای مالی، قطعاً وضعیت نشست امروز ECB و بازار کار آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پیش بینی می کنیم، بانک مرکزی اروپا، بدون اعمال تغییر در میزان نرخ بهره، رقم فعلی ۰٫۱۵ درصد را تثبیت نماید. با این حال، احتمال ضعیفی نیز (که در حال افزایش است)، برای کاهش نرخ بهره و اعمال سیاست های انبساطی بیشتر در ماههای آینده بوجود آمده است.

از ماه گذشته تا کنون، علاوه بر آنکه اقتصادی منطقه یورو ضعیف تر شده و شاخصهای اقتصادی کاهش یافته اند، حوزه بازارهای مالی نیز دستخوش تلاطم بوده است که این موضوع اجازه افزایش بیشتر را به یورو نمی دهد.

همچنان قیمت این زوج ارز در بازارهای جهانی بین منطقه ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۷۰۰ باقی مانده و این نکته مهمی است. در نوشته های دیروز گفته شد که اگر ۱٫۳۶۴۰ رو به پایین شکسته شود چه سطح قیمتی حمایت بعدی است و اما اگر همچنان بالای ۱٫۳۶۴۰ بماند، ممکن است سطح ۱٫۳۷۰۰ همچنان به عنوان سدّ مستحکم قیمت عمل کند.

پیش بینی می شود که در آینده، میزان نرخ بهره اروپا دوباره کاهش یابد و در نتیجه یورو جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست دهد و با توجه به اختلاف نرخ های بهره کوتاه مدت بین آمریکا و اروپا می تواند در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) در ادامه به سقوط تا محدوده نزدیکی ۱٫۳۵ و ۱٫۳۴ منتهی شود تا اینکه بتواند با قدرت در بالای سطح ۱٫۳۷ تثبیت شود.

برای امروز فعلا در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران جهت مشخصی برای قیمت یورو معلوم نیست اما هنوز سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۰۰ تا ۱٫۳۷۲۵ است و این افزایش ها به نزدیکی این منطقه فرصتی برای فروش است.

فقط باید توجه داشت که برای امروز معامله گران برای فروش یورو به ترتیب از سطوح نزدیک به ۱٫۳۶۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) ، ۱٫۳۷۰۰ ، ۱٫۳۷۱۰ ، ۱٫۳۷۱۵ ، ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۲۵ (کف ابر اندیکاتور روزانه ایچیموکوی) وارد می شوند.

برخی از سفارشات خرید نیز در منطقه  ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۰۰ وجود دارند و در واکنش به خبر امروز در صورت کاهش قیمت به زیر سطح ۱٫۳۶۰۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و شکست کامل سطح حمایت اصلی ۱٫۳۶۰۰ زمینه برای کاهش بیشتر به ۱٫۳۵۶۲ و پایین تر فراهم خواهد آمد.

********************************

قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن هم فعلا در بازارهای جهانی فقط بین محدوده ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۲٫۰۰ نوسان دارد ولی گرایش به سوی منطقه ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۵ بیشتر است مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال آمریکا بیشتر از حد انتظارات اعلام شود.

امروز انتشار گزارش NFP می تواند محرک بازار برای عبور قیمت از سطوح خنثی این زوج ارز گردد. اما کمی بعید است فعلا بالاتر از این محدوده امکان پذیر باشد زیرا امروز سفارشات فروش زوج دلار- ین ژاپن در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۲۵ و سفارشات خرید نیز در منطقه ۱۰۱٫۴۰ ، ۱۰۱٫۲۵ و ۱۰۱٫۲۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز محدوده نزدیکی ۱۳۸٫۴۰ و ۱۳۸٫۳۵ موقعیت خرید و محدوده ۱۳۹٫۳۰ ، ۱۳۹٫۴۵ و ۱۳۹٫۵۰ فرصت مناسبی برای معامله گران فراهم می کند تا به ایجاد پوزیشن های فروش بپردازند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو