خبر فوری: تحلیل بازار پس از گزارش مثبت اشتغال آمریکا (NFP) 

آمار اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) بسیار امیدوار کننده اعلام شد و در ماه ژوئن تعداد فرصتهای شغلی بوجود آمده افزایش قابل توجهی نسبت به دوره قبل داشت و ۲۸۸ هزار اعلام شد.

این در حالی بود که قبلا پیش بینی می شد ۲۱۴ هزار اعلام شود. رقم قبلی نیز مورد تجدید نظر افزایشی قرار گرفت و از ۲۱۷ هزار به ۲۲۴ هزار افزایش یافت و رقم ماه آوریل نیز از ۲۸۲ هزار به ۳۰۴ هزار رشد یافت. اشتغال خصوصی نیز به میزان ۲۶۲ هزار افزایش یافت. در حالیکه قبلا پیش بینی می شد ۲۱۰ هزار اعلام شود.

نرخ بیکاری آمریکا نیز در ماه ژوئن به کمترین سطح از ماه سپتامبر ۲۰۰۸ کاهش یافت و از رقم قبلی و مورد انتظار ۶٫۳ درصد به ۶٫۱ درصد کاهش یافت. این پنجمین ماه متوالی است که بازارهای کار در ایالات متحده، با افزایش تعداد اشتغال به بالای ۲۰۰ هزار مواجه می شود.

به دلیل اهمیت تحولات بازارهای مالی، سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارز به این خبر توجه کردند و ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی تقویت شد.

واکنش مثبت ارزش دلار آمریکا به این خبر نشان دهنده آن است که چنین رشدی در آمار اشتغال تاثیر مثبت و فوری در بازار خواهد داشت و به این دلیل، احتمال اتخاذ سیاست های انقباضی و افزایش نرخ بهره آمریکا در طی شش ماهه آینده قوت بیشتری یافته است.

در سایر تحولات، یورو در واکنش به این خبر و اظهارات ماریو دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) با سقوطی شدید به زیر سطح ۱٫۳۶۰۰ فرود آمد و این سطح نیز شکسته شد. امتداد حرکت نزولی یورو، راه برای فرود بیشتر یورو تا نرخ ۱٫۳۵۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱٫۳۹۹۵)هموار خواهد کرد.

ارزش اونس طلا نیز در واکنش به خبر پس از شکست سطح ۱۳۱۶ تا سطح ۱۳۰۹ پایین آمد ولی بدلیل وجود سطوح حمایت در منطقه ۱۳۰۹ تا ۱۳۰۶ و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه مجدد احیا شد.

در اصطلاح تخصصی بازار جهانی اونس طلا به این شیوه از معاملات جابجایی سریع به کیفیت یا flight-to-quality گفته می شود که در آن بدلیل حمله رژیم صهیونیستی به غزه، سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری در ابزارهای مالی با ریسک پایین و مطمئن نظیر اونس طلا می کنند و این موضوع فعلا قیمت را بالای سطوح حمایت ۱۳۰۹ و ۱۳۰۶ نگه داشته است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا