تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز بررسی و ملاحظات تکنیکال، سیگنال فروش قیمت را صادر کرده است و پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند دوباره سطح حمایت ۱۳۱۰ را لمس کند و در صورتیکه این سطح را بشکند می تواند تا حدود سطح ۱۲۹۷ کاهش یابد.

به باور ما کاهش اخیر قیمت از سطح ۱۳۳۲٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۱ جولای) هنوز کامل نشده است زیرا سومین موج یعنی موج c هنوز پایدار است و ممکن است که در این موج قیمت اونس طلا با کاهش مواجه شود.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) به ۱۳۳۲٫۱۰ نشان می دهد که موج a در اطراف سطح مقاومت ۱۳۱۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان رسیده است و برای موج c نیز پیش بینی می کنیم که به اندازه طول همین موج a کاهش یابد و قیمت را تا حدود سطح ۱۲۹۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایین بیاورد.

بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که با رشد شاخص های سهام و جریان ریسک پذیری، سرمایه گذاران توجه و تمرکز خود را از مساله “دارایی های بدون ریسک نظیر اونس طلا” که تا چند هفته گذشته در زمان تنش میان اوکراین و روسیه و بحران عراق شدیداً مورد توجه بود، به “دارایی های پرریسک نظیر سهام” معطوف نمایند که خود همین نیز منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا می شود.

کسانیکه روز پنجشنبه پس از آمار قوی اشتغال آمریکا، اقدام به فروش اونس طلا کردند می توانند برای امروز تا نرخ ۱۳۱۰ (سطح حمایت مهم) پوزیشن های فروش را نگاه دارند .

بنابراین برای امروز شکست سطح حمایت ۱۳۱۰ فرصت مناسبی برای ورود دوباره به پوزیشن فروش با هدف ۱۲۹۷ است. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت جهانی اونس طلا را در موج نزولی c پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا