تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تحلیل گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان بتواند به سطح ۱۰۳٫۲۴ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

عمق حرکت کاهش و مدت زمان این حرکت که از سطح ۱۰۷٫۷۳ شروع شده نشان می دهد که این موج نزولی در جهت خلاف روند افزایشی بلند مدتی است که قبلا از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) شروع شده است به جایی اینکه بگوییم از افزایش کوتاه قیمت که از سطح ۱۰۱٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) آغاز گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی به وضوح قابل تشخیص است که قیمت سطح حمایت ۱۰۴٫۳۰ که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار داشته را با قدرت شکسته است و حمایت بعدی بر روی سطح ۱۰۳٫۲۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع شده است.

حمایت قبلی ۱۰۴٫۳۰ نیز حالا تبدیل به مقاومت جدی برای نفت خام سبک شده است و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود می توان به افزایش قیمت به سوی سطح ۱۰۵٫۲۰ امیدوار بود.

در هر صورت برای امروز همانطور که عرض کردم نفت خام سبک ناگزیر به تصمیم فروشندگان به سطح ۱۰۳٫۲۴ تن خواهد داد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید و چنانچه قیمت به همین صورت در پایین سطح مقاومت ۱۰۴٫۳۰ دلار/بشکه تثبیت شود ، می تواند به کاهش قطعی نفت خام سبک و حرکت کاهشی آن بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان هدف نزولی ۱۰۹٫۸۳ دلار/بشکه را نشانه گرفته است و بدون تردید این حرکت کاهشی در جهت خلاف روند افزایشی است که قبلا از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز۲ آوریل) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۱۱۱٫۲۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شکسته شده و از هم اکنون می بایست منتظر کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۹٫۸۳ یعنی تا خط فیبوناچی ۵۰ درصدی باشیم.

لازم به ذکر است این سطح حمایت مقداری مانع از ریزش بیشتر قیمت خواهد شد زیرا این سطح محل برخورد قیمت با خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۱۷٫۳۴ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) می باشد.

این احتمال وجود دارد که به محض کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به اطراف سطح ۱۰۹٫۸۳ شاهد یک حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت باشیم.

در این صورت، امکان برگشت قیمت نفت برنت چندان بعید نخواهد بود، مضافاً اینکه ممکن است بازار سطح حمایت ۱۰۹٫۸۳ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی را نیز در نظر بگیرد.

از این رو، می بایست در معاملات امروز در انتظار کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۱۰۹٫۸۳ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر این هدف بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت