تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

از ابتدای هفته یورو در روندی منفی در برابر ارزهای اصلی قرار دارد. از جمله عوامل اصلی این مسئله ، کاهش آمار تولیدات صنعتی آلمان، رسیدن به منطقه اشباع و آمادگی برای یک موج کاهشی ، امیدواری بازار نسبت به افزایش زودهنگام نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و همچنین احتمال دخالت کلامی دراقی ، رئیس بانک مرکزی اروپا ، در بازار و جلوگیری از هر گونه افزایش بی رویه یورو، بوده است.

خبر آمار ماهیانه اشتغال آمریکا نیز روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد و حکایت از آن داشت که بازار کار آمریکا در شرایط خوبی به سر می برد و دلار بالاخره واکنش درخوری به این شاخص نشان داد و در برابر ارزهای اصلی تقویت شد.

افزایش NFP که بهترین شاخص بیانگر وضعیت بازار کار آمریکاست فشار بر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن سال آینده را بیشتر می کند که این مسئله به نفع دلار تلقی می شود.

این در حالی است که امروز آمار تولیدات صنعتی آلمان در ماه ژوئن به میزان ۱٫۸- درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در طی ۲ ساله گذشته میباشد و این موضوع بانک مرکزی اروپا (ECB) را ناگزیر خواهد ساخت تا در جلسه آینده به ادامه سیاستهای انبساطی ادامه دهد، امری که برای یورو خوشایند نیست.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا از هفته گذشته همواره در معرض ریزش قیمتی قرار داشته که آغاز آن از سقف ۱٫۳۷۰۰ بوده و قیمت را تا نرخهای پایین ۱٫۳۶۰۰ نیز رسانده و در این مسیر قیمت دو بار با محدوده حمایتی خود در نرخ ۱٫۳۵۷۵ تماس پیدا کرده و پس از آن ریزش قیمت اندکی متوقف شده است.

بررسی نمودار پایین روند قیمت یورو را نزولی نشان میدهد و هدف قیمت کاهش به سطح ۱٫۳۵۰۳ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) می باشد.

نکته مهم و حایز اهمیت در تحلیل تکنیکال یورو ورود قیمت به محدوده بین دو سطوح ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۶۰ سپس ۱٫۳۵۵۵ و ۱٫۳۵۵۰ الی ۱٫۳۵۴۰ می باشد که این سطوح می توانند یک باند حمایتی قوی برای قیمت به حساب آیند و امروز برخی از سفارشات خرید در حوالی این سطوح قرار گرفته اند.

همچنین امروز منطقه حول و حوش ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۶۱۰ یک نشانه خوب برای ورود به پوزیشن های فروش می باشد. لازم به ذکر است که سفارشات فروش بعدی نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ قرار دارند.

در سایر تحولات، در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در ناحیه نزدیک به سطح حمایت ۱۰۱٫۸۰ و سفارشات فروش در دو منطقه نزدیک به ۱۰۲٫۲۵ و ۱۰۲٫۳۰ بعدی در ۱۰۲٫۴۵ و ۱۰۲٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه نزدیک به ۱۳۸٫۴۰ ، ۱۳۸٫۳۵ و ۱۳۸٫۲۰ الی ۱۳۸٫۱۵ سفارشات فروش نیز در منطقه حوالی ۱۳۹٫۰۰ و ۱۳۹٫۳۰ الی ۱۳۹٫۴۵ و ۱۳۹٫۵۰ قرار دارند.

مهمترین خبر این هفته اعلام صورت جلسه نشست FOMC در روز چهارشنبه است. بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است.

بنابراین بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است، چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آیا همگی اعضا به این تصمیم برای حفظ نرخ بهره در سطوح پایین رای مثبت داده اند ؟ روشن شدن این سوالات می تواند روند حرکت دلار و یورو در مقابل ین ژاپن را نیز در این هفته تا حدودی مشخص کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو