تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید تلاش قیمت جهانی اونس طلا در رسیدن به سطح ۱۲۹۷ می باشد و تقریبا همه اندیکاتورهای نمودار تحلیل تکنیکال، قیمت را در ناحیه فروش نشان میدهند اما برای تایید این سناریوی نزولی می بایست حتما قیمت به پایین سطح حمایت ۱۳۱۰ کاهش یابد.

بررسی نمودار اونس طلا فعلا قیمت را در حال تشکیل یک باند سقف در موج b در حوالی سطح ۱۳۲۰ نشان میدهد و بدین ترتیب ورود به پوزیشن فروش باید از پایین سطح حمایت ۱۳۱۰ انجام شود.

این سطح حمایت همانطور که دیروز عرض کردم بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) به ۱۳۳۲٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۱ جولای) قرار گرفته است و همچنان این سطح حمایت به قوّت خود باقی است و در برخورد قیمت به این سطح تا کنون دوبار اصلاح و برگشت داشته ایم.

با این حال بررسی شمارش امواج الیوت نشان می دهد که این دو موج برگشتی روی هم در قالب یک موج بزرگتر b تشکیل شده است که در واقع دومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۳۳۲٫۱۰ آغاز گردیده است.

موج سوم یعنی موج c می تواند از اطراف سطح ۱۳۲۴ شروع شود و قیمت را از طریق شکست حمایت ۱۳۱۰ تا سطح ۱۲۹۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایین بکشاند.

بنابراین تا هنگامی که قیمت در زیر نرخ ۱۳۳۲ قرار دارد، روند حرکت نزولی است و سقوط قیمت به زیر سطح ۱۳۱۰ احتمال فرود بیشتر قیمت تا نرخ ۱۲۹۷ را بیشتر خواهد کرد.

امروز خبر خاصی از آمریکا اعلام نمی شود و تنها لکر و کوچرلاکوتا از اعضای بانک مرکزی آمریکا در خصوص چشم انداز اقتصادی ایالات متحده سخنرانی خواهند داشت، فردا شب نیز صورتجلسه کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتشر می شود که قابل اهمیت است.

هم اکنون پس از گزارش هفته گذشته آمار مثبت اشتغال آمریکا این انتظارات در بازار بوجود آمده است که نرخ بهره بانکی آمریکا در اواسط سال آینده (احتمال ماه ژوئن ۲۰۱۵) افزایش یابد، (قبلا پیش بینی می شد در اوایل سال ۲۰۱۶ افزایش یابد) و هر چقدر این انتظارات در خصوص افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا جلوتر آید این همان سایه هراسی است که بر اونس طلا سنگینی می کند.

در حرکت صعودی نیز چنانچه تنش در خاورمیانه و افزایش حملات رژیم صهونیستی به نوار غزه بیشتر شود و قیمت بتواند خود را به بالای منطقه مقاومت ۱۳۳۲ و ۱۳۳۴ برساند قیمت بار دیگر قدرت خواهد گرفت و تنها در این شرایط می تواند هدف ۱۳۵۶ را مشخص سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا