تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

از دیدگاه اندیکاتورهای تکنیکال نفت خام سبک آمریکا، قیمت در حال کاهش به سوی سطح ۱۰۲٫۱۷ دلار/بشکه است و احتمالا روند منفی قیمت ادامه داشته باشد. با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۰۳٫۲۴ شکسته شده است ، ریزش بسیار زیاد قیمت از این به بعد، زیاد است.

در نمودار پایین مشاهده می کنید که سطح حمایت فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) شکسته شده است و برغم کاهش متوالی قیمت در طی چند روز گذشته هنوز سیگنالی در جهت اصلاح و برگشت قیمت در دست نیست.

برای امروز این احتمال قویاّ وجود دارد که قیمت نفت پایین این سطح حمایت ضعیف ۱۰۳٫۲۴ تثبیت شود و با شکست سطح ۱۰۳٫۰۰ به سوی سطح ۱۰۲٫۱۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

در حرکت اصلاحی نیز به ترتیب قیمت های ۱۰۴٫۰۰ و ۱۰۴٫۳۰ ناحیه بین این دو قیمت برای نفت مقاومت های محکمی به حساب می‌آیند که خیلی بعید به نظر می رسد بتواند خود را در بالای این سطوح تثبیت کند.

بنابراین اگر قیمت بخواهد همچنان به نزول خود ادامه دهد، آنگاه باید به نقاط پائین‌تر برسد و بر اساس قضاوت اندیکاتورها، ایستگاه‌های بعدی قیمت نفت خام سبک سطوح ۱۰۲٫۱۷ و ۱۰۰٫۸۶ دلار/بشکه خواهند بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت سطح حمایت ۱۰۹٫۸۳ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۱۰۸٫۴۴ کاهش یابد و برای امروز انتظار داریم که نفت برنت خریداران کمتری را بیابد و اقبال سرمایه گذاران بیشتر به فروش باشد و فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر نفت برنت تحمیل شود.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) قرار دارد و حرکت نزولی قیمت از این سطح بسیار تند و قوی بوده است و به احتمال زیاد قیمت بتواند از این سطح حمایت عبور کند و تا حدود سطح ۱۰۸٫۴۴ سقوط کند.

اگرچه این سطح حمایت با خط روند کاهشی رسم شده مورد حمایت قرار گرفته است اما هنوز در مورد هر گونه حرکت اصلاحی و برگشت قیمت مطمئن نیستیم.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح ۱۰۹٫۶۰ تاییدی در جهت شکست سطح ۱۰۹٫۸۶ محسوب می شود که می تواند هدف نزولی ۱۰۸٫۴۴ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت