تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

دیروز قیمت این زوج به سطح ۱٫۳۵۷۶ (کمترین سطح ۲۵ ژوئن به این سو) کاهش یافت اما به خاطر سفارشات خریدی که در نزدیکی این منطقه وجود داشت دوباره به بالای ۱٫۳۶۰۰ برگشت.

امروز سفارشات فروش نیز در منطقه ۱٫۳۶۱۰ و ۱٫۳۶۴۰ الی ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند. در این زوج ارز احتمال ادامه نوسان در رنج ‌باند حمایتی ۱٫۳۵۸۰ و مقاومتی ۱٫۳۶۳۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) به وضوح قابل مشاهده است.

برای امروز ورود به پوزیشن های خرید از محدوده ۱٫۳۵۸۰ تا ۱٫۳۵۵۵ و فروش از ۱٫۳۶۱۰ تا ۱٫۳۶۵۰ پیشنهاد می شود و نوسان در حد فاصل بین کرانه‌های این باند خنثی بین منطقه ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۶۱۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) ادامه خواهد داشت.

دیروز انتشار یک خبر مهم در بازار اروپا، به شروع نوسانات تقریباً شدیدی منجر گردید. در ابتدا با کاهش میزان تولیدات صنعتی آلمان ، یورو حرکت کاهشی را در برابر رقبای خود به نمایش گذاشت.

دلیل عمده این حرکت کاهشی، انتظار بازار برای سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا (ECB) بوده است و خبر بعدی، که می توان آن را خبر کلیدی این هفته نامید، انتشار صورتجلسه نشست FOMC در روز چهارشنبه خواهد بود.

********************************

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۶۵ الی ۱۰۱٫۴۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱۰۲٫۲۵ ، ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۵ و ۱۰۲٫۵۰ قرار دارند.

چنانچه قیمت بتواند از سطح حمایت ۱۰۱٫۴۰ با قدرت بگذرد، آنگاه شرط اولیه تکنیکال برای ایجاد یک موج کاهشی به سطح ۱۰۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳۰ ژوئن) بوجود آمده است و احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

پس از به وقوع پیوستن این شرط اولیه، نمودار قیمت احتیاج به تحلیل تکنیکال مجدد دارد. تثبیت قیمت در پایین سطوح ۱۰۱٫۹۴ (کف ابر ایچیموکوی) و ۱۰۲٫۰۲ (خط کیجون سن) فعلا فشارهای نزولی را بیشتر کرده است.

در حال حاضر قیمت های ۱۰۲٫۲۵ و ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۴۵ و ۱۰۲٫۵۰ مقاومت محکمی هستند احتمالا یک کاهش دوباره تا سطوح حمایت ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۶۵ الی ۱۰۱٫۴۰ خواهیم داشت تا خریداران از حوالی این منطقه وارد بازار شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن