تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

موضوع ادامه تنش در خاورمیانه و خرید طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) همچنان بر تمایلات بازار تاثیر گذار است و امروز مشخص شد که صندوق اسپایدر برای دومین روز متوالی اقدام به خرید  ۲٫۰۹ تن طلا کرده است و کل موجودی ذخایر طلا این صندوق هم اکنون به ۸۰۰٫۲۸ تن افزایش یافته است. دیروز نیز این صندوق جهانی اسپایدر ۱٫۸ تن طلا خریداری کرده بود.

امشب در آستانه اعلام صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا، همه در انتظار واکنش اونس طلا هستند. همانند آنچه در نمودار پایین دیده می شود، سطح مقاومت ۱۳۲۵ شکسته شده و چنانچه کندل ۲ ساعته بالای آن بسته شود در کوتاه مدت، انتظار تشکیل حرکت افزایشی به ترتیب به سطوح ۱۳۳۲ و ۱۳۳۴ الی ۱۳۴۰ را داریم.

صورتجلسه امشب نشست FOMC به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا پس از آمار مثبت اشتغال آمریکا که هفته گذشته اعلام شد، تا چه میزان به افزایش نرخ بهره یا عدم تغییر آن نزدیک است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا در حال خروج از قله قبلی موج b می باشد و طی معاملات امروز رفتار قیمت با اهمیت خواهد بود. چنانچه قیمت با قدرت از سطح مقاومت ۱۳۲۵ خارج شود و یا دوباره به داخل این سطح مقاومت بازگردد قیمت را متوجه اهداف ۱۳۳۲ و ۱۳۳۴ و ۱۳۴۰ خواهد نمود.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱۳۱۰ قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن آن منجر به کاهش به سوی سطح ۱۲۹۷ می شود.

در هر حال صورتجلسه امشب FOMC از نشست ماه گذشته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که انتظار می رود در آن مباحث مهمی مطرح شده باشد، از جمله اینکه آیا بانک فدرال ایالات متحده آمریکا در اواسط سال آینده (احتمالا ماه ژوئن ۲۰۱۵) تعجیلی در افزایش نرخ بهره دارد یا نه؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا