تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که قیمت نفت خام سبک آمریکا بین منطقه ۱۰۳٫۲۴ و ۱۰۴٫۳۰ دلار/بشکه در نوسان است و موقتا سناریوی نزولی روز گذشته به سوی سطح ۱۰۲٫۱۷ را نقض کرده است.

به باور ما تا هنگامی که قیمت یکی از سطوح حرکت خنثی را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد داشت و برای امروز فقط می توان برای فروش از پایین سطح ۱۰۳٫۰۱ (پایین ترین سطح دیروز) با هدف ۱۰۲٫۱۷ و برای خرید فقط از بالای سطح ۱۰۴٫۳۰ با هدف ۱۰۵٫۶۱ اقدام کرد، به همین خاطر تا زمانیکه یکی از سطوح شکسته نشود فعلا پیش بینی خاصی برای ادامه حرکت نداریم.

در حال حاضر نیز بسیاری از معامله گران به انتظار شکست یکی از این سطوح فوق هستند و از این رو، بازار در روندی خنثی بین سطوح فوق قرار گرفته است. به باور ما راه اندازی مجدد میدان نفتی لیبی یکی  از دلایل اصلی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی محسوب می شود که می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تحت فشارهای نزولی قرار دهد و قیمت را به پایین سطح ۱۰۳٫۰۱ بکشاند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این محدوده خنثی مابین سطوح فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده است.

از آنجاییکه امشب صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود، انتظار داریم تا قبل از این خبر حرکت قیمت همچنان در روندی خنثی بین سطوح فوق باقی بماند تا بعد از خبر و با شکست یکی از سطوح ۱۰۳٫۰۱ یا ۱۰۴٫۳۰ دلار/بشکه، جهت بعدی قیمت نفت خام سبک آمریکا مشخص گردد که در نمودار پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۰۸٫۴۴ دلار/بشکه را لمس کند و با شکست این سطح به سوی سطح ۱۰۶٫۷۳ کاهش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) می باشد که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۶٫۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) گردیده است.

به باور ما تا زمانیکه قیمت به این سطح حمایت ۱۰۸٫۴۴ نرسد، هیچ گونه حرکت اصلاحی و برگشتی را انتظار نداریم و حتی در صورت اتفاق، این حرکت اصلاجی بسیار کوچک و فقط محدود به سطح مقاومت ۱۰۹٫۵۰ (خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۰۳٫۹۵) خواهد بود.

بنابراین با دید تکنیکال و با توجه به موقعیت نموداری می توان گفت ناحیه ۱۰۹٫۵۰ سقف قیمت است و می تواند به عنوان مقاومت قوی و مستحکم در نظر گرفته شود و برای امروز شکسته شدن قیمت در زیر سطح ۱۰۸٫۴۴ راه را برای سقوط تا نرخهای پایین تر یعنی سطح ۱۰۶٫۷۳ دلار/بشکه هموار خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت