تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

همچنان قیمت این زوج ارز در بازارهای جهانی بین محدوده ۱٫۳۵۷۶ و ۱٫۳۶۴۰ باقی مانده و این نکته مهمی است. قیمت یورو در مقابل دلار آرام آرام خود را به میدان سقف قیمتی در ۱٫۳۶۴۰ تا ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۸۰ می رساند که قابل انتظار بوده است.

علت اصلی آن همانطور که از قبل توضیح داده ام، به خاطر وجود برخی از سفارشات خرید در حوالی سطوح ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۵ ، ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۵ می باشد.

از سوی دیگر ، اظهارات امروز یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) مبنی بر اینکه یورو چندان هم قوی نیست باعث شد که قیمت این زوج مقداری احیا شود و تا نزدیکی سطح ۱٫۳۶۳۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) افزایش یابد. اما همانطور که عرض کردم سفارشات فروش یورو در حوالی ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۵۰ زیاد است.

قیمت این زوج فعلا بین ۱٫۳۵۷۶ و ۱٫۳۶۳۰ گیر کرده و کف ۱٫۳۵۸۰ تا ۱٫۳۵۵۵ منطقه بسیار مهم حمایتی و منطقه ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ تا ۱٫۳۶۸۰ منطقه بسیار مهم مقاومتی است.

از نظر چارت تکنیکال محدوده ۱٫۳۶۴۰ ، ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ و ۵۵ روزه گذشته در نرخ ۱٫۳۶۷۷) یک فرصت خوب برای فروش یورو در بازارهای جهانی است .

حتی اگر هم سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۶۷۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ و ۲۰۰ روزه) به هر دلیلی شکسته شود، سفارشات فروش بعدی یورو در سطوح ۱٫۳۷۱۰ ، ۱٫۳۷۱۵، ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۲۵  قرار دارند.

از این رو احتمالا دوباره قیمت یورو به سوی ۱٫۳۶۰۰ و ۱٫۳۵۸۰ حرکت خواهد نمود مخصوصا اگر امشب صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا نشان دهنده تعجیل بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره داشته باشد.

جزییات صورتجلسه نشست پیشین این نهاد امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و قطعا ترکیب آرا می تواند قطعه دیگری از پازل آینده نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را بچیند.

از آنجایی که تصمیم گیری در رابطه با نرخ بهره بر عهده بانک مرکزی آمریکا می باشد بنابراین ما نیز چاره ای نداریم جز اینکه امشب به صورتجلسه مقامات بانک مرکزی آمریکا گوش فرا دهیم .

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز اکنون محدوده ۱۰۱٫۴۰ ، ۱۰۱٫۱۵ و ۱۰۱٫۱۰ به عنوان حمایت عمل می کند که سفارشات خرید امروز در این منطقه وجود دارند.

در این زوج ارز سطوح مقاومت به ترتیب نرخهای ۱۰۱٫۸۵ ، ۱۰۱٫۹۰ ، ۱۰۲٫۰۰ ، ۱۰۲٫۰۵ ، ۱۰۲٫۲۵ و ۱۰۲٫۳۰ نقاطی هستند که انتظار می رود، معامله گران را برای ورود به پوزیشن فروش ترغیب کند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در سطوح ۱۳۸٫۱۵ ، ۱۳۸٫۰۰ و ۱۳۷٫۹۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۳۹٫۰۰ ، ۱۳۹٫۳۰ و ۱۳۹٫۴۵ الی ۱۳۹٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو