تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

خوانندگانی که این ستون سایت را دنبال می کنند قطعا با ترجیع بند همیشگی ما آشنا هستند . از مدتها پیش احتمال شکسته شدن مقاومت ۱۳۲۵ در اونس طلا را مطرح کرده بودیم و سرانجام این امر دیروز رخ داد.

صورتجلسه نشست کمیته FOMC بانک فدرال ایالات متحده که شب گذشته منتشر شد، به افزایش گمانه زنی ها از تثبیت نرخ بهره در سطوح پایین دامن زد و مهر دیگری در جهت تایید سناریوی موجود در بازار دال بر تثبیت نرخ بهره ایالات متحده در سطوح نزدیک به صفر درصد بود و خبر دیشب توانست تا حدودی انتظارات بازار را عوض کند.

از آنجایی که بانک فدرال آمریکا در متن صورتجلسه خود هیچ اشاره ای به زمان افزایش نرخ بهره نکرد، این مطلب می تواند نشانه ی دیگر از تصمیم آتی بانک فدرال برای حفظ نرخ بهره در سطوح پایین محسوب شود .

شب گذشته در واکنش به این خبر، قیمت جهانی اونس طلا افزایش یافت اما فعلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت پشت مقاومت مستحکم بر روی سطح ۱۳۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار گرفته است.

از این رو در حرکت صعودی، تنها صعود قیمت به بالای نرخ ۱۳۳۴ (خط فیبوناچی) می تواند راه را برای صعود تا نرخ ۱۳۵۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هموار کند.

برای امروز شکسته شدن سطح ۱۳۳۷ این حرکت افزایشی را تایید خواهد نمود و به باو ما در اونس طلا، سطح مقاومت ۱۳۳۴ سرنوشت اونس را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این خط، حرکت افزایشی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

همچنین در خبری دیگر، کاهش احتمالی تعرفه واردات طلا توسط دولت جدید هند که انتظار میرود از ۱۰ درصد به ۶ درصد کاهش یابد، به معنای افزایش تقاضای این فلز گرانبها در هند خواهد بود.

از سوی دیگر با ادامه جنگ و ایجاد شرایط عدم ثبات امنیتی در منطقه خاورمیانه، همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار جهانی اونس طلا نیز تحت شعاع قرار گیرد و خریداران اونس طلا با شکسته شدن سطح ۱۳۳۴ و ۱۳۳۷ از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

سطح حمایت نیز در اطراف منطقه ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و تا زمانیکه بالای این سطح باشد سرمایه گذاران به اونس طلا اقبال بیشتری نشان می دهند. امروز در تقویم اقتصادی، تنها شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که انتظار میرود از رقم قبلی ۳۱۵۰۰۰ به ۳۱۶۰۰۰ تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا