تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

براساس آنچه که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید، قیمت کالاهای استراتژیک در سراشیبی نزولی قرار دارند و قیمت نفت خام سبک آمریکا برای دهمین روز متوالی با کاهش مواجه شده است که این مدت طولانی ترین کاهش قیمت از ماه جولای سال ۱۹۸۴ به این سو می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت توانسته براحتی به زیر سطح حمایت ۱۰۲٫۱۷ دلار/بشکه کاهش یابد که همین زمینه را برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۱۰۰٫۸۶ فراهم آورده است.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد.

سطح حمایت بعدی نفت خام سبک آمریکا بر روی نرخ ۱۰۰٫۸۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد که اگر این سطح نیز شکسته شود منجر به سقوط آزاد به سطح ۹۸٫۷۴ می شود.

برای امروز انتظار داریم که هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۰۲٫۱۷ باشد که حالا این سطح تبدیل به مقاومت جدّی شده است و تنها به شرط افزایش سریع و ناگهانی قیمت به بالای این سطح نشاندهنده شکست غلط آن محسوب می شود.

بنابراین، پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت نفت خام سبک به سوی سطح ۱۰۰٫۸۶ دلار/بشکه است. با هم منتظر می مانیم. با توجه به از سرگیری تولیدات نفت عراق و لیبی احتمال سقوط بیشتر نفت را نیز بیشتر کرده است و این همان نکته مهمی است که فروشندگان باید بدان توجه داشته باشند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

اخبار ناخوشایند برای نفت برنت همچنان ادامه دارد و قیمت آن هم اکنون به پایین ترین سطح ۱ ماهه گذشته سقوط کرده است و برای امروز پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت توانسته سطح حمایت خود در نرخ ۱۰۸٫۴۴ دلار/بشکه را بشکند تا حدود سطح ۱۰۶٫۷۳ کاهش داشته باشد.

در چارت پایین کاملا مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت افزایشی ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) قرار گرفته بود که دیروز شکسته شد.

سطح حمایت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۱۰۶٫۷۳ تشکیل شده است و در حرکت صعودی تنها به شرط نفوذ ناگهانی قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۴۴ نشاندهنده شکست غلط (false break) این سطح می باشد که می تواند موقتا سناریوی نزولی به سوی سطح ۱۰۶٫۷۳ را با چالش مواجه سازد.

در هر صورت به نظر می رسد، تمایل به فروش نفت برنت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت برنت همچنان کالای ضعیف بازار باقی خواهد ماند و برای امروز می بایست منتظر سقوط قیمت به سوی سطح ۱۰۶٫۷۳ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر این هدف دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت