تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز عمده تمرکز و توجه بازار به وضعیت مشکلات سیستم بانکی اروپا خصوصاً در کشور پرتغال معطوف گردیده است و این کشور با مشکلات خاصی در سیستم بانکی مواجه شده است که همین خبر به همراه آمارهای ضعیف اقتصادی از ایتالیا امروز تا بدین لحظه منجر به کاهش یورو در بازارها شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، نوسانات شدید یورو و عدم تثبیت در بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۶۶۸ (کف ابر روزانه اندیکاتور ایچیموکوی ) و ۱٫۳۶۷۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) همچنان ادامه دارد و یورو را با چالش جدی روبرو ساخته است.

تغییر خاصی در چشم انداز حرکت این زوج دیده نمی شود و برای امروز نیز همان سطح ۱٫۳۶۰۰ و پس از آن ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۵ حمایت و کف بسیار محکم یورو است و به ترتیب منطقه ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۷۰۰ مقاومت و سقف بسیار محکم یورو محسوب می شوند.

قیمت این زوج ارز چند هفته است که بین محدوده ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۶۵۰ در نوسان است و به باور ما این زوج بین دو منطقه کف ۱٫۳۵۸۰ تا ۱٫۳۵۵۵ و سقف ۱٫۳۶۵۰ تا ۱٫۳۷۰۰ قرار دارد.

فعلا مشخص نیست که از کدام سو سرانجام بیرون خواهد آمد و هر طرف را چندین بار آزموده و با چالش مواجه کرده است ولی فعلا نشان نداده که تمایل دارد از کدام سو فرار کند.

در کل معتقدیم که با توجه به سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا (ECB) جو کلی یورو جوی منفی و کاهشی است و همچنان می بایست در سطوح نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۷۰۰ اقدام به ورود برای فروش با هدفهای ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۵ کرد و بهترین محدوده برای قرار دادن سطح توقف استاپ را ۱۰ – ۲۰ پیپ بالای سطح ۱٫۳۷۲۵ قرار دارد.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن قیمت عمدتاً به خاطر افزایش جریان ریسک گریزی و کاهش بازارهای سهام تضعیف شده است  و اکنون قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۴۰ رسیده است.

برای امروز از نحوه چینش سفارشات معامله گران حرفه ای می توان در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن با رسیدن قیمت به حول و حوش محدوده ۱۰۱٫۱۵ ، ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ اقدام به خرید و در سه مرحله ۱۰۱٫۸۵ ، ۱۰۱٫۹۰ و منطقه ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۲٫۰۵ اقدام به فروش کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو