تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا با توجه به سقوط شدید ارزش سهام بانک‌های اروپایی که بدنبال تشدید نگرانی‌ها درباره گروه خدمات مالی اسپریتو سانتو، سهامدار اصلی بانک اسپریتو بانکو پرتغال صورت گرفت، دیروز به سطح ۱۳۴۵ افزایش یافت که بالاترین سطح خود در ۴ ماهه گذشته است .

تا بدین لحظه برای این هفته رشدی معادل ۱ درصد را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رسانیده است که این ششمین رشد هفتگی قیمت محسوب می شود و این مدت رشد هفتگی از ماه فوریه – مارس تا کنون بی سابقه بوده است.

در حال حاضر موضوع مهمی که با توجه به شرایط کنونی بازار های مالی باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش قیمت فلزات گرانبها مخصوصا اونس طلا و نقره است.

بطور سنتی، با کاهش ارزش دلار آمریکا و وقوع بحران در سیستم بانکی پرتغال، سرمایه گذاران برای حفظ میزان سرمایه خود به بازارهایی که امنیت سرمایه گذاری بیشتری دارد، وارد می شوند که در این میان، بازار فلزات گرانبها (اونس طلا و نقره)، بیشتر مورد اقبال معامله گران است. اکنون، وضعیت بازارها همچنان دستخوش تحولات سیستم مالی پرتغال است.

هنوز هم اخبار ناخوشایندی از وضعیت نابسامان موسسات مالی اسپریتو سانتو پرتغال به گوش می رسد و این مساله بر بازارهای مالی سایه می اندازد.

از سوی دیگر، تنش های سیاسی- نظامی بوجود آمده در منطقه خاورمیانه نیز موجب جهش قیمت اونس طلا به بالای ۱۳۳۴ شده که این موضوع نیز خود، تاثیرات شدیدی بر بازارها خواهد گذاشت.

به همین خاطر انتظار می رود، در کوتاه مدت، قیمت اونس طلا از آنجایی که در نمودار پایین توانسته از سطح مقاومت ۱۳۳۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند، تا حدود سطح ۱۳۵۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) افزایش یابد و قیمت اونس نقره نیز در نزدیکی سطح ۲۱٫۵۰ تثبیت شده است و هدفهای بعدی ۲۱٫۷۵ و ۲۱٫۸۵ را نشانه گرفته است.

با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت اونس طلا همچنان رو به افزایش باشد و جز چند حرکت اصلاحی ، روند اصلی همچنان افزایشی باقی بماند.

امروز خبر خاصی در تقویم اقتصادی ایالات متحده آمریکا اعلام نمی شود و از نظر تحلیل تکنیکال، سطوح حمایت قیمت اونس طلا نیز به ترتیب در ۱۳۳۴ ، ۱۳۳۲ ، ۱۳۳۰ و ۱۳۲۲ تشکیل شده اند و تا زمانیکه بالای این سطوح در نوسان است می بایست استراتژی افزایش قیمت را مد نظر قرار داد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا