تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز براساس شواهد تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا، بازه قیمتی ۱۰۱٫۴۳ دلار/بشکه برای نفت یک منطقه حمایتی به حساب می‌آید و احتمالا قیمت چند روزی را در بالای این فاصله به سر برد و حتی ممکن است که به سوی سطح ۱۰۳٫۸۴ برگردد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده است.

با ادامه فشار خرید و بر حسب حجم این خرید های احتمالی که در برخورد به سطح حمایت ۱۰۱٫۴۳ صورت گرفته است، قیمت نفت خام سبک راهی ایستگاههای بالاتری در سطح ۱۰۳٫۸۴ خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص شده است.

این حرکت اصلاحی و برگشتی در واقع در جهت لمس خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۱٫۲۴ می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در حرکت افزایشی، چنانچه قیمت نفت بتواند سطح مقاومت ۱۰۳٫۸۴ را بشکند می تواند به تقویت بیشتر قیمت نفت به سوی سطح ۱۰۵٫۷۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۷٫۷۳ به ۱۰۱٫۵۵) بیانجامد که در صورت بروز چنین شرایطی نمودار نفت مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۰۹٫۳۵ دلار/بشکه برگشت داشته باشد زیرا سطح حمایت بر روی ۱۰۷٫۸۴ قرار گرفته است.

همانگونه که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۲٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده است و برای امروز می بایست منتظر یک حرکت اصلاحی و برگشتی به سوی سطح ۱۰۹٫۳۵ یعنی تا خط فیبوناچی ۵۰ درصدی باشیم.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت با قدرت بتواند از سطح مقاومت ۱۰۹٫۳۵ عبور کند زمینه را برای صعود بیشتر به سوی سطح ۱۱۰٫۸۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

این در حالی است که کاهش قیمت به پایین سطح ۱۰۷٫۸۴ موجب تایید استمرار روند نزولی به سوی سطح ۱۰۵٫۹۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

با توجه به شرایط کنونی و نمودار قیمت نفت برنت و با بررسی و تحلیل تکنیکال موقعیت اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال ، به نظر میرسد قیمت امروز به سوی سطح ۱۰۹٫۳۵ دلار/بشکه برگردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت