تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در حال حاضر، انتظار می رود قیمت یورو در مقابل دلار در روندی خنثی قرار گیرد. اکنون در محدوده نرخهای ۱٫۳۵۹۰ ، ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۵ ، ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۵ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود آمده و با افزایش بیشتر قیمت به نرخهای نزدیکی ۱٫۳۶۵۰ ، ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۷۰۰ فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود.

در ادامه حرکت افزایشی، فعلا برای امروز سطح مقاومت ۱٫۳۶۲۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) می تواند مانع از استمرار افزایش یورو گردد. عدم توانایی قیمت در تثبیت قیمت در بالای خط تنکان سن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سیگنال فروش یورو صادر کرده است.

اکنون در طول هفته ی که گذشت، قیمت یورو در پایین سطح مقاومت ۱٫۳۶۷۰ (کف ابر روزانه اندیکاتور ایچیموکوی) متوقف مانده است. از اینجا یعنی محدوده حول و حوش ۱٫۳۶۵۰ تا ۱٫۳۶۸۰می بایست انتظار بازگشت قیمت به نرخهای ۱٫۳۵۹۰ و ۱٫۳۵۸۰ یا حتی ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۵ را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که در روزهای ۱۲ جولای تا ۱۵ جولای، باز خرید اوراق قرضه و کوپن برخی از کشورهای اروپایی (فرانسه ۲۵٫۶ میلیارد یورو و ۱٫۳ میلیارد کوپن، هلند ۱۲٫۵ میلیارد یورو و ۵٫۱ میلیارد کوپن، اتریش ۱۰ میلیارد یورو از جمله کوپن) فرا می رسد که این موضوع می تواند یورو را تحت فشارهای نزولی قرار دهد.

در تعریف اوراق قرضه باید گفت که این اوراق اسنادی هستند که به موجب آن کشور انتشاردهنده متعهد می‌شود مبالغ مشخصی (بهره سالانه) را در زمان‌هایی خاص به دارنده آن پرداخت کند و در زمان مشخص (سررسید) اصل مبلغ را باز پرداخت کند. دارنده اوراق به عنوان بستانکار حق دریافت اصل و بهره آن را دارد.

اوراق قرضه از اوراق بهادار است و طبق آن صادر کننده به خریدار بدهکار می‌شود. این سند دارای سررسید است و مبلغ آن در زمان سررسید به وسیلهٔ صادرکننده پرداخت می‌شود.

این اوراق دارای کوپن بهره هستند و بهرهٔ آن‌ها در فواصل زمانی معیّنی توسط بانک که نمایندگی صدور اوراق را دارد، پرداخت می‌شود.

از نظر سررسید، اوراق قرضه به سه دستهٔ کوتاه مدّت، میان مدّت و بلندمدّت تقسیم می‌شوند. سررسید اوراق کوتاه مدّت بین یک تا پنج سال، سررسید اوراق میان مدّت بین پنج تا ده سال و سررسید اوراق بلند مدّت معمولاً بیش از ده سال است.

*******************************

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز تغییر خاص در روند این زوج دیده نمی شود و برای امروز در سطح نزدیکی ۱۰۱٫۰۰ فرصتهایی برای خرید وجود دارد که مانع از ادامه حرکت نزولی خواهد شد و برای امروز سفارشات فروش نیز در محدوده ۱۰۱٫۶۵ ، ۱۰۱٫۷۰ ، ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۹۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز گزارشاتی مبنی بر تشکیل پوزیشن های خرید در نرخهای ۱۳۷٫۵۰ ، ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۲۵ وجود دارد و در بالای نرخهای ۱۳۸٫۲۰ و ۱۳۸٫۳۰ پس از آن سطوح ۱۳۸٫۶۵ و ۱۳۸٫۷۰ سطوح مقاومت قیمت را تشکیل داده اند که این سطح برای امروز محل قرار گرفتن سفارشات فروش می باشند.

در زوج ارز دلار –  فرانک سویس نیز همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت کاملا در بالای سطح حمایت ۰٫۸۹۰۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت شده است و در تلاش برای رسیدن قیمت به سطح ۰٫۸۹۴۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) می باشد.

سفارشات خرید امروز زوج دلار- فرانک سویس به ترتیب در سطوح ۰٫۸۹۰۰ ، ۰٫۸۸۸۰ و ۰٫۸۸۷۰ سفارشات فروش نیز به ترتیب در ۰٫۸۹۶۰ ، ۰٫۸۹۶۵ ، ۰٫۸۹۸۰، ۰٫۸۹۸۵ ، ۰٫۸۹۹۰ با حد استاپ چند پیپ بالاتر از سطح روانی ۰٫۹۰۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک