تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به آنکه قیمت مجدد به زیر سطح ۱۳۳۴ برگشته است، انتظار داریم که امروز قیمت آن به سوی سطح ۱۳۱۶ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در حال حاضر اخبار مربوط به برقراری آتش بس بین مبارزان فلسطینی حماس و رژیم صهیونیستی در نوار غزه در معاملات روز دوشنبه قیمت اونس طلا را با کاهش مواجه ساخته است و با شکست سطح ۱۳۳۴ و کاهش بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۱۳۳۰، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود.

شورای امنیت سازمان ملل از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی خواسته است که برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه توافق کنند که این موضوع فعلا قیمت را در شیب کاهشی قرار داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است اکنون قیمت هدف ۱۳۱۶ را نشانه گرفته است که فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با حد تارگت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی به نظر می رسد.

حرکت نزولی اونس طلا که از ابتدای این هفته آغاز شده، همچنان ادامه دارد و کسانیکه امروز اقدام به فروش کردند می توانند تا نرخ نزدیکی ۱۳۱۶ پوزیشن های فروش را نگاه دارند (سطح حمایت مهم) و شکست این سطح فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش دیگر با هدفهای ۱۳۰۸ و ۱۳۰۶ فراهم می آورد.

اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم، سطح ۱۳۱۶ نقش حمایت بسیار قوی را بازی می کند اما در صورتیکه معامله گران به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۱۳۱۶ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به کاهش اونس طلا تا نرخ های ۱۳۰۸ و ۱۳۰۶ حرکت خواهد کرد.

در هر صورت منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود، از نظر تحلیل فاندامنتال نیز اخبار متعددی که این هفته در بازار جهانی طلا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا را فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار آمریکا و سخنرانی روز سه شنبه و چهارشنبه خانم یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا (FOMC) توجه خاص بازار را در خصوص چشم انداز نرخ بهره به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا