تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا همچنان در جهت کاهش قیمت است زیرا قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۱٫۴۳ دلار/بشکه کاهش یافته است و از این رو انتظار می رود حرکت نزولی قیمت تا سطح ۹۹٫۴۹ ادامه یابد.

نوسانات امروز بازار بی تردید تحت تاثیر حرکات تکنیکی و کاهش نگرانی ها از عرضه نفت عراق و لیبی خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی، رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه ) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) تشکیل شده بود که امروز شکسته شد.

سطح حمایت بعدی بر روی نرخ ۹۹٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار گرفته است که در صورت شکست آن زمینه را برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۹۷٫۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۱۰۱٫۴۳ خواهد بود و تنها به شرط رسیدن قیمت به سطح ۱۰۲ موجب شکست غلط سطح ۱۰۱٫۴۳ دلار/بشکه می شود که در صورت بروز چنین شرایطی نمودار نفت باید مورد بررسی قرار گیرد.

از این رو برای امروز پیش بینی می شود فشارهای بیشتری بر قیمت نفت خام سبک آمریکا تحمیل شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آنها مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای نفت برنت دریای شمال در چارت پایین مشخص است که قیمت سطح حمایت ۱۰۷٫۸۴ دلار/بشکه را شکسته است و برای امروز می بایست در انتظار کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۵٫۹۸ باشیم.

همانگونه که در نمودار زیر می بینیم این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۲٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) قرار گرفته است و حمایت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۰۵٫۹۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود.

البته مشخص نیست که آیا قیمت نفت برنت می تواند سطح ۱۰۵٫۹۸ را بشکند و به سطح ۱۰۲٫۹۸ سقوط کند یا نه اما عمق حرکت نزولی در معاملات روز ۱۱ جولای نشان می دهد که این سطح حمایت ۱۰۵٫۹۸ چندان قوی و مستحکم نیست.

بنابراین در حرکت نزولی ، چنانچه قیمت به سطح ۱۰۵٫۶۰ برسد نشاندهنده شکست کامل سطح حمایت ۱۰۵٫۹۸ می باشد و پس از آن احتمال فرود قیمت نفت برنت تا نرخ ۱۰۲٫۹۸ دلار/بشکه قابل تصوّر است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت