تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

نوسانات این زوج ارز همچنان در روندی خنثی قرار گرفته و در طی چند هفته گذشته قیمت در روندی کاملاً خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۶۵۰ قرار گرفته و تا هنگامی که این سطوح شکسته نشوند، نوسانات این زوج شکل نخواهد گرفت.

چنانکه قبلا نیز اشاره کردیم، در سوی این روند خنثی، سطوح مقاومت و حمایت متعددی وجود دارد. با این حال، باز هم باید منتظر سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باشیم. شاید تا آن هنگام بازار به ادامه حرکت در روندی خنثی ادامه دهد.

در بالای سطح مقاومت ۱٫۳۶۵۰، میانگین متحرک ۵۵ و ۲۰۰ روزه قیمت در سطح ۱٫۳۶۷۰ و ۱٫۳۶۷۸ پس از آن ۱٫۳۶۹۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۳۹۹۵ به ۱٫۳۵۰۳) و سپس سطح روانی ۱٫۳۷۰۰ قرار دارند و در پایین نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۵۹۰ ، ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۵۷۵ سپس ۱٫۳۵۶۰ و ۱٫۳۵۵۵ تشکیل شده اند.

با توجه به وضعیت قیمت در این حالت، می بایست در انتظار ماند تا مشخص شود که آیا این حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۱٫۳۵۰۳ در همان سطح ۱٫۳۷۰۰ به پایان رسیده و احتمال سقوط بیشتر قیمت وجود دارد، اگر در هفته جاری روند نزولی ادامه یابد و سطح حمایت ۱٫۳۵۷۵ شکسته شود، قیمت به سوی حمایتهای ۱٫۳۵۵۵ ، ۱٫۳۵۵۰ و پس از آن ۱٫۳۵۰۳ رانده خواهد شد.

*********************************

در مورد شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) که ارزش این ارز را در برابر سبدی از شش ارز معتبر می سنجد، همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت در یک دامنه خنثی بین سطوح ۷۹٫۹۷۶ و ۸۰٫۳۵۹ در نوسان باشد تا با شکسته شدن یکی از این سطوح جهت بازار مشخص گردد.

این محدوده همانگونه که در نمودار زیر مشخص است بین پایین ترین سطح روز ۱۰ جولای و بالاترین سطح روز ۷ جولای تشکیل شده است.

سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) به ۸۱٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۵ ژوئن) یعنی سطح ۸۰٫۲۱۲ قرار دارد.

در حرکت نزولی چنانچه قیمت به پایین سطح ۷۹٫۹۷۶ برسد موجب از سرگیری روند کاهشی به سوی سطح ۷۹٫۷۱۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و در حرکت افزایشی ، نفوذ قیمت به بالای سطح ۸۰٫۳۵۹ موجب افزایش به اطراف سطح ۸۰٫۸۰ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی در کانال نزولی می باشد.

با توجه به این شرایط، انتظار می رود شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا تا قبل از سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا همچنان در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد و با خروج قیمت از این روند خنثی، جهت این هفته ایندکس دلار آمریکا مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار