تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

بله… بار دیگر ادامه حرکت نزولی و سقوط قیمت به نرخهای جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته.. اما در ادامه روز، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید در برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۳۰۵ حرکت اصلاحی آرامی شکل گرفت و قیمت مقداری بازگشته است.

با توجه به تحولات اخیر و کاهش نگرانی ها از تنش در خاورمیانه و نظام بانکی پرتغال همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم.

از نظر تحلیل تکنیکال ، برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت قبل از کاهش دوباره برای مدتی در بالای سطح حمایت ۱۳۰۵ در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح ۱۳۲۰ اصلاح کند.

این سطح حمایت در نرخ ۱۳۰۵ همانطور که در نمودار مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) به ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) قرار گرفته است.

از آنجایی که سطح حمایت قبلی یعنی نرخ ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نتوانست جلوی ریزش قیمت را بگیرد، برای امروز ممکن است که سطح حمایت فعلی یعنی سطح ۱۳۰۵ موقتا مانع از هر گونه حرکت کاهشی شود.

اما چنانکه در پیامکهای امروز اشاره کردیم، اگر سطح ۱۳۰۲ شکسته شود، فضای مناسبی برای ادامه کاهش قیمت به سطح ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم خواهد شد.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز مهمترین رویداد خبری امروز نیز، گزارش خانم یلن، رئیس بانک فدرال درباره چشم انداز اقتصادی ایالات متحده ، به کنگره است.

در واقع بازار به انتظار آن است تا از تصمیم آتی بانک فدرال در خصوص زمان افزایش نرخ بهره مطلع شود. اگر در لابه لای صحبتهای یلن اشاراتی به افزایش نرخ بهره شود بازار را به شدت متمایل به فروش اونس طلا خواهد کرد.

ولی باید توجه داشت که تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۰۲ و تثبیت قیمت در پایین آن می تواند به منزله روند نزولی به سطح ۱۲۹۲ تلقی شود اما اگر هیچ اشاره ای به افزایش نرخ بهره نشود، تا زمانیکه قیمت در بالای حمایت ۱۳۰۵ قرار دارد احتمال شروع حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح ۱۳۲۰ وجود دارد. با هم تا سخنرانی یلن منتظر می مانیم…

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا