تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در حال حاضر دلیلی برای نوسانات اخیر قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود ندارد که دیروز به آن اشاره کردیم و همچنان پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه سطح حمایت ۱۰۱٫۴۳ دلار/بشکه شکسته شده هدف قیمت کاهش به سوی سطح ۹۹٫۴۹ باشد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۱٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) به ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) قرار داشت که شکسته شد و حالا تبدیل به مقاومت جدّی قیمت شده است.

چنانکه دیروز نیز اشاره شد، چندان تمایلی برای گرفتن پوزیشن خرید نداریم و در سطوح فعلی ترجیح می دهیم بیشتر وارد پوزیشن فروش شویم زیرا سطح مقاومت ۱۰۱٫۴۳ نیز مستحکم باقی مانده است.

به باور ما قیمت نفت حرکت اصلاحی خود به سوی این سطح مقاومت را تکمیل کرده است و در سراشیبی سقوط به سوی حمایت بعدی یعنی ۹۹٫۴۹ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

در حرکت افزایشی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۱٫۴۳ موجب صعود اندک به سطح ۱۰۱٫۹۴ دلار/بشکه می شود. در معاملات امروز سخنرانی خانم یلن، ریس بانک فدرال رزرو ایالات متحده قطعاً یکی از عوامل اصلی محرّک بازار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال چنین به نظر می رسد که امروز قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۱۰۵٫۹۵ دلار/بشکه به ثبات قیمتی رسیده است و فعلا بالای آن قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که به سوی سطح مقاومت ۱۰۷٫۸۴ برگردد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۰۲٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) به ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) تشکیل شده است.

در بررسی تحلیل تکنیکال متوجه خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۶٫۷۵ (پایین ترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۳) می شویم که این موضوع نشان میدهد قیمت به سطح حمایت مهمی برخورد کرده است و امکان بازگشت قیمت وجود دارد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این دو سطح حمایت با هم مانع از ریزش بیشتر قیمت شده اند با این همه حال هنوز هم معلوم نیست که آیا این حرکت اصلاحی میتواند به سوی سطح ۱۰۷٫۸۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دست یابد یا نه.

در حرکت نزولی، کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۵٫۶۰ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۱۰۵٫۹۸ می باشد که می تواند هدف نزولی ۱۰۳٫۹۵ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) را مشخص سازد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت