تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

این زوج ارز همچنان در روندی نامشخص به حرکت خود ادامه می دهد و تمایلات بازار جریان مشخصی را دنبال نمی کند (برخلاف بازارهای نفت و طلا که در روند کاهشی قرار دارند) با این حال، در واکنش به رویدادهای خبری بازار و در واکنش به اظهارات امروز دراقی ریس بانک مرکزی اروپا یورو همچنان تحت فشارهای نزولی در زیر سطح ۱٫۳۶۰۰ قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت همچنان در پایین سطح ۱٫۳۶۷۰ (کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) قرار دارد. فشار نوسان نماهای مابین نرخهای ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۶۵۰ رفته رفته بیشتر می شود و امروز پس از اعلام ضعیف شاخص موقعیت اقتصادی ZEW آلمان شاهد فرود قیمت تا سطح ۱٫۳۵۸۷ نیز بودیم.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱٫۳۵۷۶ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژوئن و ۷ جولای) قرار دارد که می تواند شکاف مطلوبی را برای کسانی که در نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۶۵۰ اقدام به گرفتن پوزیشن فروش کرده اند بوجود آورد.

با این حال، سطح حمایت بسیار خوبی در این سطوح ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۵۷۵ تشکیل شده است و با سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۳۵۷۶، حرکت نزولی شدت خواهد یافت.

تا هنگامی که شاهد شکسته شدن این سطح باشیم، موقعیت خاصی بر روی این زوج دیده نمی شود و در حرکت صعودی سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱٫۳۶۴۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ جولای) و سپس سطوح ۱٫۳۶۵۱ (بالاترین سطح روز۱۰ جولای) و ۱٫۳۶۶۴ (بالاترین سطح روز ۳ جولای) و ۱٫۳۶۷۰ (کف ابر ایچیموکو) قرار دارند.

مهمترین رویداد امروز که مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت، گزارش خانم یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در برابر کنگره آمریکا است. امروز همچنین خرده فروشی و شاخص صنعتی امپایر استیت آمریکا مهمترین اخبار هستند که البته جزء اخبار درجه یک محسوب نمی شوند و بنابراین انتظار شوک های شدید را نداریم .

به همین خاطر بیشتر توجهات بازار به اخبار دیگری است و امروز خانم یلن ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شهادت خواهد داد و سخنرانی او به دقت از طرف بازیگران بازار مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

آخرین باری که وی سخن گفت ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی مقداری کاهش یافت که به علت عدم اشاره وی به زمان افزایش نرخ بهره بود. باید دید آیا امروز نیز این سخنان تکرار خواهد شد یا خیر؟

به باور ما بسیار بعید است که لحن وی ظرف یکی دو هفته عوض شود. اما مسئله اینست که در حال حاضر بازار بیشتر متاثر از مسائل تکنیکی و روانی است تا مسائل بنیادی و احتمالا این وضعیت بین محدوده ۱٫۳۵۷۵ و ۱٫۳۶۵۰ حفظ شود تا یکی از این سطوح شکسته شود.

دو هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم. سخنرانی امروز خانم یلن احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو