تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید قیمت توانسته که حرکت پنج موجی خود را تکمیل کند و اگر امروز نتواند سطح حمایت ۱۲۹۲ را بشکند شاید یک حرکت اصلاحی کوچک و جزئی به سوی مقاومت ۱۳۰۵ داشته باشد اما اگر سطح حمایت ۱۲۹۲ شکسته شود می تواند موجب سقوط قیمت تا نرخ ۱۲۸۰ (سطح ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از صعود ۱۲۴۰ تا ۱۳۴۵) گردد.

در هر صورت پس از سخنان یلن ریس بانک مرکزی آمریکا ، باید توجه داشت که روند نزولی کماکان پایدار است و سخنان دیروز خانم یلن گمانه زنی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره را تقویت نمود و همین مسئله قیمت اونس طلا را تضعیف کرد و با ادامه تضعیف عمومی قیمت، حرکت کاهشی آن شدت بیشتری گرفت و هم اکنون در نزدیکی پایین ترین نرخهای ۱ ماهه گذشته قرار دارد.

فقط در طی ۲ روز گذشته قیمت اونس چیزی در حدود ۳٫۳- درصد کاهش داشته که این میزان بیشترین افت دو روزه قیمت از ماه اکتبر به این سو می باشد و سرانجام چنانچه دیروز پیش بینی می کردیم، اونس طلا ناگزیر تن به سقوط شدیدی به زیر سطح ۱۳۰۰ داد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است ، این چرخه از حرکت نزولی اونس طلا که از سطح ۱۳۴۵ شروع شده در پنج موج کوچک شکل گرفته است و به احتمال زیاد موج آخر یعنی موج ۵ در حول و حوش سطح حمایت ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۱ – پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن – به ۱۳۴۵ –  بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به کف خود رسیده است.

با توجه به این چرخه از امواج الیوت هنوز هم باید در میان مدت در انتظار ادامه فشارها باشیم و از این رو خریداران چندان امیدی به افزایش و اصلاح زیاد قیمت ندارند.

به همین خاطر به باور ما بازار چندان تمایلی به حرکت اصلاحی قدرتمند به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۵ نخواهد داشت و برای امروز فروشندگان ترجیح می دهند تا شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۲ منتظر بمانند.

در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۹۰ شکست سطح حمایت ۱۲۹۲ تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای سقوط تا نرخ ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می شود.

امروز خانم یلن برای دومین روز در برابر کنگره آمریکا شهادت خواهد داد و قبل از این سخنرانی، شاخص های قیمت تولید کنندگان، خرید اوراق بهادار بلند مدت TIC و تولیدات صنعتی آمریکا منتشر می شوند و ما نیز در نمودار زیر در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۹۲ ادامه حرکت کاهشی را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا