تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت جهانی نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۰۰٫۴۱ دلار/بشکه را رد کند و خود را تا حدود سطح ۱۰۱٫۰۱ بالا بکشاند که این موضوع را تکمیل حرکت پنج موجی قیمت تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این چرخه از حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۰۷٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن ) آغاز شده که در پنج موج شکل گرفته است.

براساس طول موج ۱ که اولین جز از این چرخه می باشد بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این حرکت افزایشی و اصلاحی ممکن است تا سطح ۱۰۱٫۰۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد .

بیشتر از این سطح فعلا مورد توجه نیست و خیلی بعید به نظر می رسد که قیمت بتواند سطح مقاومت ۱۰۱٫۰۱ را بشکند و تا سطح ۱۰۲٫۲۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برسد.

همچنین با در نظر گرفتن سیگنال شاخصهای روند و نوسان‌نمای تکنیکالی، باید برای تسویه خرید حتما در نزدیکی خط فیبناچی ۲۳٫۶ درصدی اقدام کرد.

بدین ترتیب تا سیگنال دوباره این تکنیکال نفت خام، باید منتظر افزایش و اصلاح قیمت به نزدیکی سطح ۱۰۱٫۰۱ دلار/بشکه باشیم و با پایان یافتن این حرکت اصلاحی مجددا نمودار احتیاج به تحلیل دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به حرکت اصلاحی خود که از سطح ۱۰۴٫۳۹ دلار/بشکه آغاز کرده در اطراف سطح مقاومت ۱۰۶٫۷۳ پایان دهد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این حرکت اصلاحی به خاطر تکمیل شدن موج (۳) رخ داده است که این موج قبلا از سطح ۱۱۴٫۳۰ (بالاترین سطح در تایم فریم ساعتی ۲۵ ژوئن) شروع شده بود.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نشان می دهد که سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۰۶٫۷۳ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی است قرار دارد. این موج برگشتی در قالب موج (۴) صورت گرفته که پس از این تکمیل این موج باید منتظر فرود قیمت در موج (۵) باشیم.

در حرکت صعودی، چنانچه به هر دلیلی قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۶٫۷۳ برسد نشان از استمرار روند برگشتی در موج (۴) به سوی سطح ۱۰۸٫۱۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دارد.

براساس شواهد تکنیکال، بازه قیمتی ۱۰۶٫۷۳ دلار/بشکه یک منطقه مقاومت به حساب می‌آید و احتمالا قیمت امروز را در زیر این فاصله به سر برد تا حرکت بعدی آن مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت