تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

این هفته، با اعلام ضعیف و کمتر ازحد انتظار آمارهای اقتصادی اروپا، یورو سرخورده تر از همیشه به پایین ترین سطح ۱ ماهه گذشته خود سقوط کرد.

به نظر می رسد، روند صعودی یورو کاملاً به پایان رسیده و حرکت نزولی در مرحله تثبیت نهایی قرار دارد. اخبار و گزارشهای مهم این هفته می تواند در صورت اعلام ضعیف برای یورو، به امتداد بیشتر این سقوط کمک کند.

اهداف ریزش بیشتر یورو رسیدن به قیمتهای پایین تر در ۱٫۳۵۱۲ (پایین ترین سطح ۱۲ ژوئن) ، ۱٫۳۵۰۳ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن) ۱٫۳۴۸۲ (پاینی ترین سطح ۶ فوریه) و ۱٫۳۴۷۷ (پایین ترین سطح ۳ فوریه ۲۰۱۴) است.

چنانچه انرژی لازم و کافی در میان مدت برای کاهش قیمت یورو مهیا شود، آنگاه قیمت این زوج در مسیر رسیدن به اهداف و نقاط پایین تر ۱٫۳۵۰۰ قرار خواهد گرفت.

به دلیل بسته شدن قیمت در پایین پوشش ابری ایچیموکوی روزانه، فروشندگان کماکان متمایل به فروش یورو هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود.

به باور ما مهمترین سطح، نرخ ۱٫۳۵۷۲ و ۱٫۳۵۸۵ سپس ۱٫۳۶۰۰ است که می تواند در مسیر حرکت صعودی و اصلاحی، مانع بسیار جدی و محکم باشند و مقاومت های بعدی به ترتیب در ۱٫۳۶۰۵ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) و ۱٫۳۶۱۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) تشکیل شده اند.

بنابراین در ناحیه فعلی قیمت یعنی حوالی ۱٫۳۵۳۰ نمودار قیمت یورو با حمایت مهم ۱٫۳۵۰۰ درگیر است که ممکن است قیمت را برای مدتی مجبور به مکث در همین حوالی نماید.

اما برای امروز باند قیمتی ۱٫۳۵۵۰ تا ۱٫۳۵۸۵ یک مقاومت قوی برای یورو به حساب می‌آید که با در نظر گرفتن سیگنالهای اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو، به احتمال زیاد قیمت پس از خروج از این بازه و لمس حمایت های آن، در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

در زوج ارز دلار – فرانک سویس نیز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت در تلاش برای رسیدن به ضلع بالایی خط بولینجر باند ۳۰ روزه یعنی حدود سطح ۰٫۹۰۰۸ می باشد.

اکثر سفارشات خرید بر روی خط میانگین متحرک ۳۰ روزه یعنی محدوده حول و حوش خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۰٫۸۹۰۹ و ۰٫۸۹۰۰ الی ۰٫۸۸۷۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) چیده شده اند و از این رو می توان به انتظار استمرار حرکت صعودی تا سطح ۰٫۹۰۰۸ بود.

امروز خانم یلن، رئیس بانک فدرال ایالات متحده، برای دومین روز در گزارش خود به کنگره حضور خواهد یافت که سخنان ایشان مورد توجه فعالان بازار قرار خواهد گرفت.

روز گذشته خانم یلن نسبت به چشم انداز افزایش نرخ بهره موضع گیری کرد. وی تاکید نمود که چنانچه بهبود رشد اقتصادی در بازار اشتغال و سطح دستمزدها صورت گیرد، این بهبود منجر به افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵ خواهد شد.

خانم یلن بار دیگر به این موضع خود پافشاری نمود که برنامه خرید ماهیانه اوراق قرضه پس از جلسه ماه اکتبر به پایان خواهد رسید و به نظر می رسد وی تمایل زیادی به بالا بردن انتظارات از افزایش نرخ بهره در سال آینده دارد.

این بدان معنی است که به زودی شاهد افزایش قیمت ایندکس دلار آمریکا در مقابل یورو ، ین ژاپن و فرانک سویس خواهیم بود که در نتیجه به ایجاد حرکت افزایش زوج دلار – فرانک سویس می انجامد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس