تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که در نمودار زیر مشخص گردیده است، امروز قیمت جهانی اونس طلا توانسته است که خود را به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۵ برساند و برای امروز ممکن است تا حدود منطقه ۱۳۱۲ افزایش یابد.

معمولا پس از کاهش های شدید قیمت اونس طلا کسانیکه به شکارچیان طلا (Bargain Hunters) در بازارهای جهانی معروف هستند، بلافاصله اقدام به خرید اونس طلا می کنند، که این خرید به نوعی جبران خسارت هایی بوده که از کاهش قیمت طلا برای آنان حادث شده است و آنها این کار را انجام می دهند تا قسمتی از زیان خود را جبران کنند.

همین موضوع در بازار آسیا باعث رشد مجدد قیمت در بازار جهانی طلا به بالای ۱۳۰۵ شده است و از نظر تحلیل تکنیکال، این موج برگشتی که از سطح ۱۲۹۱٫۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) شروع شده هنوز تکمیل نگردیده است.

به همین خاطر این احتمال وجود دارد که قیمت اونس طلا در این موج تا حدود منطقه ۱۳۱۲ و ۱۳۱۸ افزایش یابد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از کاهش ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۲۹۱٫۷۰ تشکیل شده اند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که موج برگشتی در قالب موج (۲) شکل گرفته است که دومین موج از یک چرخه بزرگ نزولی پنج موجی می باشد و پس از کامل شدن این موج می بایست منتظر نزول قیمت در موج (۳) باشیم.

البته تشخیص اینکه سقف قیمتی موج (۲) در کدام منطقه می تواند باشد کمی سخت و دشوار است زیرا به لحاظ نظری ممکن است در این موج حتی بتواند تا اطراف سطح ۱۳۴۰ افزایش یابد.

در حرکت کاهشی نیز نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۲۹۱٫۷۰ موجب تایید شروع موج (۳) می شود که می تواند قیمت را تا سطح ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت صعودی ۱۲۴۰٫۶۱ به ۱۳۴۵) پایین بکشاند.

فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا ببینیم قیمت می تواند خود را در بالای سطح مقاومت ۱۳۰۵ تثبیت کند یا نه. امروز در تقویم اقتصادی آمریکا، اخبار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، مجوز ساختمان سازی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران و گزارش بانک فدرال فیلادلفیا در ساعت ۱۸:۳۰ اعلام خواهند شد و ممکن است برای قیمت اونس طلا نوساناتی را به همراه داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا