تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت توانسته به بالای سطح مقاومت ۱۰۱٫۰۱ برسد و برای امروز می بایست منتظر رشد قیمت تا حدود سطح ۱۰۲٫۲۵ و پس از آن ۱۰۳٫۲۶ باشیم.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۷٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به ۹۹٫۰۱ (پایین ترین سطح اخیر) قرار گرفته بود که دیروز با قدرت شکسته شد و مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۰۲٫۲۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و سپس خط فیبوناچی ۵۰ درصدی وجود دارد.

با توجه به تحولات تکنیکال که در نمودار فوق مشاهده می کنید به احتمال زیاد این موج برگشتی در حدود سطح مقاومت ۱۰۳٫۲۶ به پایان خواهد رسید و افزایش بیشتر از آن مورد توجه نیست زیرا بررسی امواج الیوت نشان می دهد که این موج برگشتی پس از کامل شدن، در قالب موج بعدی یعنی موج نزولی (۵) با کاهش مواجه خواهد شد.

بنابراین از آنجایی که قیمت سطح مقاومت ۱۰۱٫۰۱ را شکسته است امروز یک رالی صعودی به سطح ۱۰۲٫۲۵ و سپس ۱۰۳٫۲۶ دلار/بشکه را در پیش گرفته و این موضوع فعلا در موج (۴) می تواند روند صعودی نفت خام سبک آمریکا را بیشتر به این سطوح هدایت کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن از آنجایی که قیمت توانسته به بالای سطح ۱۰۶٫۷۳ برسد از هم اکنون می بایست منتظر افزایش قیمت به سطح ۱۰۸٫۱۸ دلار/بشکه بود.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۱۴٫۳۰ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح اخیر) دیده می شود و مقاومت بعدی نیز بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۰۸٫۱۸ قرار دارد.

اگر به چارت فوق دقت کنید، قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن در جهت بازگشت است اما در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۸ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان میدهد که موج (۴) مسولیّت این حرکت برگشتی را برعهده گرفته که می تواند پس از کامل کردن این موج ممکن است نفت برنت ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد و تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

چنین به نظر می رسد که قیمت پس از موج (۴) در موج بعدی یعنی موج نزولی (۵) قرار خواهد گرفت. بنابراین قویا پیش بینی می شود که این موج (۴) در حول و حوش سطح مقاومت ۱۰۸٫۱۸ دلار/بشکه به سقف خود برسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت