تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

آغاز حرکت بازار در معاملات روز جمعه با انتشار خبر سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین و کشته شدن حدود ۳۰۰ نفر، به تقویت اونس طلا انجامید.

در این هیاهو، اونس طلا پیروزمندانه در بازار آسیا جولان داد و توانست از خط مقاومت ۱۳۰۵ که دیروز بارها و بارها در تلاش برای عبور و تثبیت بالای آن ناکام مانده بود، عبور کند اما هنوز نتوانسته در صعود خود مقاومت مهم و کلیدی سطح ۱۳۲۵ را پشت سرگذارد.

گفته می شود این هواپیمای مالزیایی در منطقه نبرد بین شورشیان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین هدف اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفته است.

به همین خاطر افزایش تنش ها بین روسیه و اوکراین، به این نگرانی ها در بازارها دامن زده که مناقشه در اوکراین ممکن است گسترش یابد و این مسئله به همراه ادامه حمله اسرائیل به غزه می تواند فشار های وارده بر اونس طلا را در کوتاه مدت کمتر سازد و باز هم خریداران را به سوی آن جلب کند.

اما از نظر تحلیل تکنیکال، به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت صعودی نیاز به زمان است و فقط بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۳۲۵، می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت به سوی سطح ۱۳۳۲ باشد.

از این رو، ورود به پوزیشن های خرید فقط می بایست از بالای سطح مقاومت ۱۳۲۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۳۴۵ به ۱۲۹۱٫۷۰) و با هدف ۱۳۳۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صورت گیرد در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که قیمت به سطح ۱۳۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۱ به ۱۳۴۵) برگردد.

الگوی امواج الیوت نشان می دهد که این موج افزایشی توسط موج (۲) شکل گرفته است که دومین موج از یک چرخه پنج موج بزرگ نزولی است و تا زمانیکه قیمت پایین مقاومت ۱۳۲۵ قرار دارد، احتمالاً در موج (۳) فرصتهایی برای فروش با هدف ۱۳۰۵ بوجود آید که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا