تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح حمایت ۷۰۲۵ دلار/تن روبرو باشد و ممکن است که امروز موقتا بالای این سطح در نوسان باشد یا مقداری به حول و حوش سطوح ۷۱۰۰ الی ۷۱۲۰ برگشت کند.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۷۴۶۰ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه) به ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) تشکیل شده است.

شکسته شدن سطح حمایت مهم ۷۰۲۵ پتانسیل ورود فروشندگان را دارد اما هنوز قیمت موفق به شکست آن نشده است. در حرکت کاهشی ، رسیدن قیمت به سطح ۷۰۰۰ نشان دهنده تایید شکست سطح ۷۰۲۵ می باشد که می تواند در حرکت کاهشی هدف ۶۸۹۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را مشخص سازد.

در هر صورت تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۷۰۲۵ قرار دارد ، امکان شروع حرکت اصلاحی بوجود خواهد آمد و هرچند اکنون زمان مناسبی برای آن نیست اما باید بدقت مراقب آن باشیم و تنها در صورت کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۷۰۰۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۶۸۹۱ دلار/تن ایجاد خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۹۶۸ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح دیروز را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که قیمت توانسته که حرکت پنج موجی خود از افزایش از سطح ۱۹۰۴٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۱۰ جولای) را کامل کرده است.

واگرایی منفی ایجاد شده در اندیکاتور RSI خود بیانگر آن است که احتمال خیلی کمی وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی در این چرخه گسترش بیشتری یابد و محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت مقداری به سطح ۱۹۶۸ تصحیح کند که این سطح در حدود کف موج ۴ از این چرخه قرار گرفته است.

برای امروز هر گونه حرکت صعودی محدود و بسیار اندک خواهد بود و انتظار داریم که در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۹۹ ، خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c که از سطح ۱۸۳۶ (پایین ترین سطح روز ۱۲ ژوئن) شروع شده متوقف گردد.

از این رو به باور ما، سطوح فعلی قیمت همچنان برای ورود کوتاه مدت جالب توجه هستند و می توان در پایین خط مقاومت فیبوناچی ۱۰۰ درصدی اقدام به فروش با هدف ۱۹۶۸ و قرار دادن استاپ در بالای نرخ ۱۹۹۹ دلار/تن نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم