تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

نوسانات نزولی زوج ارز یورو – دلار همچنان قابل توجه بوده است و امروز شاهد شروع حرکت کاهشی قیمت به سطح ۱٫۳۵۱۱ بودیم اما فعلا این حرکت برای رسیدن به سطح ۱٫۳۵۰۰ ناکام مانده و بار دیگر شاهد شروع حرکت اصلاحی به بالای ۱٫۳۵۳۰ بودیم.

از آنجاییکه قیمت قادر به تشکیل روند مشخص نیست، این امکان وجود دارد که طی معاملات امروز شاهد استمرار حرکت قیمت در روندی خنثی بین ۱٫۳۵۰۰ و ۱٫۳۵۵۰ باشیم.

به باور ما هنوز روند کاهشی پایدار است و از آنجاییکه قیمت در زیر سطح مقاومت اولیه ۱٫۳۵۵۰ است، انتظار می رود حرکت کاهشی تا سطح ۱٫۳۵۰۰ ادامه یابد.

برای امروز سفارشات خرید در دو مرحله ۱٫۳۵۱۰ – ۱٫۳۵۰۰ و پس از آن در منطقه حمایت بسیار قوی و مستحکم ۱٫۳۴۸۰ و ۱٫۳۴۷۵ با حد استاپ پایین سطح ۱٫۳۴۷۰ چیده شده اند. سفارشات فروش یورو نیز در محدوده ۱٫۳۵۵۰ ، ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ وجود دارند.

از این رو تغییری در روند اصلی نزولی ایجاد نشده است و به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر یعنی سطوح نزدیکی ۱٫۳۵۴۰ ، ۱٫۳۵۵۰ ، ۱٫۳۵۷۰ و ۱٫۳۵۸۰ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن جریان ریسک گریزی که از دیروز شروع شده بود، امروز نیز در واکنش به سقوط هواپیمایی مالزیایی در شرق اوکراین ادامه یافت و ارزهای اصلی در برابر ین ژاپن تضعیف شدند.

اما بر این باوریم که ادامه حرکت نزولی قیمت دلار- ین ژاپن به سطوح پایین تر از نرخ ۱۰۱٫۰۰ برای این زوج ارز کار ساده ای نخواهد بود و از این رو، فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در سطوح ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ بوجود خواهد آمد.

سفارشات فروش زوج دلار- ین ژاپن نیز در سطوح ۱۰۱٫۶۰ ، ۱۰۱٫۷۰ ، ۱۰۱٫۸۵ ، ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ الی ۱۰۲٫۰۵ قرار دارند و حتی در سطوح ۱۰۲٫۲۵ ، ۱۰۲٫۳۰ ، ۱۰۲٫۴۵ و ۱۰۲٫۵۰ سفارشات فروش چیده شذه اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطوح ۱۰۱٫۷۰ (بالاترین سطح ۱۷ جولای) و ۱۰۱٫۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۲٫۲۷ به ۱۰۱٫۰۶) مقاومتهای قوی قیمت هستند و خریداران برای بازگرداندن قیمت به سطوح بالای این سطوح کار سختی را در پیش دارند.

اما در کل امروز اخبار چندانی در بازار منتشر نخواهد شد و انتظار می رود به دلیل نبود اخبار مهم اقتصادی از ایالات متحده آمریکا (به غیر از شاخص تمایلات مصرف کنندگان دانشگاه میشیگان آمریکا که پیش بینی می شود از رقم قبلی ۸۲٫۵ به ۸۳٫۵ افزایش یابد) امروز نیز نوسانات بازار با حجم کم و در روندی آهسته و آرام ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه نرخ برابری دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن