تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز برای مدتی در بالای سطح حمایت ۱۳۰۵ در نوسان باشد تا پس از آن دوباره با کاهش مواجه شود، این سطح حمایت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) به ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) واقع شده است.

بررسی الگوی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت در موج نزولی قدرتمند (۳) قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه حرکت پنج موجی می باشد.

در حرکت کاهشی لمس سطح ۱۳۰۰ شکست سطح حمایت ۱۳۰۵ را تایید خواهد کرد که می تواند به ترتیب سطوح ۱۲۹۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و پس از آن ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان می سازد.

بدین ترتیب هنوز در محدوده نرخهای فعلی فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود نیامده است و تنها به شرط سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین تر و لمس سطح ۱۳۰۰، فرصتهای فروش بهتری در زیر سطح ۱۳۰۵ ایجاد می شود.

از آنجایی که امروز خبر خاصی از آمریکا اعلام نمی شود ، تغییر خاصی در روند اونس طلا دیده نمی شود و در سطح ۱۳۲۰ مقاومت قیمت وجود دارد که مانع از افزایش خواهد شد مگر آنکه در واکنش به تحولات اوکراین و حمله زمینی اسرائیل به غزه این سطح با قدرت شکسته شود و قیمت را به بالای سطح ۱۳۲۵ برساند که آن وقت می تواند حرکت صعودی را شدت بیشتری بخشد.

از نظر تحلیل فاندامنتال  نیز عدم انتشار اخبار متعدد اقتصادی فعلا احتمال حرکت بازار را در روندی خنثی دوچندان خواهد کرد. با این حال، در بازار آسیا شاهد رشد بازارهای سهام بودیم و در بازارهای اروپا و آمریکا عمده توجهات به اخبار جدید از تحولات اوکراین و روسیه و حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه معطوف خواهد بود.

بنابراین بهتر است اخبار و تحولات خاورمیانه و اوکراین را پیگیری کنیم و در صورت تشدید تنش، منتظر واکنش مثبت اونس طلا و در صورت کاهش تنش منتظر واکنش منفی قیمت اونس طلا در موج نزولی (۳) باشیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا