تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که مشخص است قیمت توانسته که سطح حمایت ۱۰۲٫۳۴ دلار/بشکه را بشکند و برای امروز می بایست منتظر کاهش به سوی سطح ۱۰۱٫۰۷ باشیم زیرا اینطور به نظر می رسد که حرکت پول بک و برگشتی قیمت به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۱٫۲۴ (پایین ترین سطح ۹ ژانویه) کامل گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) به ۹۹٫۰۱ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) نشانگر سطوح مقاومت قیمت در منطقه ۱۰۳٫۳۷ تا ۱۰۴٫۴۰ که مانع از عبور قیمت از سطح مقاومت ۱۰۴٫۰۰ (حول و حوش خط روند) شده است.

به باور ما موج نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۷٫۷۳ به سوی سطح ۹۹٫۰۱ در حال شکل گیری است البته برای امروز هدف واقع بینانه ما همان سطح ۱۰۱٫۰۷ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص گردیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی این هدف نزولی ۱۰۱٫۰۷ به محض تثبیت قیمت در زیر سطح حمایت ۱۰۲٫۳۴ دلار/بشکه همچنان می تواند برای امروز مورد هدف قیمت نفت خام سبک آمریکا قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح ۱۰۶ دلار/بشکه را لمس کند و این هدف در منطقه شکاف (Gap) در نمودار زیر است که حتما می بایست این گپ را پر کند.

از این رو برای امروز می بایست منتظر فرود بیشتر به سوی سطح ۱۰۶ باشیم. به باور ما این حرکت برگشتی آغاز شده از سطح ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) صرفا در جهت یک حرکت پول بک می باشد و هنوز معلوم نیست که آیا این حرکت برگشتی استمرار بیشتری خواهد یافت یا خیر، حتی اگر هم بعدا بتواند گسترش یابد، می توان گفت که اولین حرکت برگشتی نفت برنت کامل شده است.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۰۷٫۶۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۰۴٫۳۹ به ۱۰۸٫۶۰) واقع شده است و تنها به شرط شکست این سطح می تواند سناریوی نزولی امروز را نقض کند.

در حرکت صعودی افزایش بیشتر قیمت به بالای ۱۰۸٫۷۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۵٫۷۱ – بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن به ۱۰۴٫۳۹) موجب تایید استمرار این حرکت بازگشتی به سوی سطح ۱۱۰٫۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود. در هر صورت برای امروز می بایست منتظر پر شدن گپ ایجاد شده در منطقه ۱۰۶ دلار/بشکه بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت