تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

همانگونه که در نمودار زیر مشخص گردیده است قیمت جهانی مس سطح حمایت ۷۰۲۵ دلار/تن را شکسته و برای امروز می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۶۸۹۱ باشیم.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۷۴۶۰ (بالاترین سطح روز ۲ ژانویه) به ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و حمایت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی سطح ۶۸۹۱ می باشد.

به نظر می رسد که سرعت روند نزولی قیمت بیشتر شده است که این حرکت را عمق کاهش قیمت در روز ۱۸ جولای نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۷۰۲۵ می باشد که حالا تبدیل به مقاومت قوی شده است.

بنابراین برای امروز توصیه می شود که دقت لازم را به عمل آورید زیرا امکان حرکت نزولی قیمت به سطح ۶۸۹۱ وجود دارد. از این رو بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار کاهش قیمت مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت جهانی مس را تا سطح ۶۸۹۱ دلار/تن پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۹۶۱ الی ۱۹۹۹ دلار/تن در نوسان است تا با شکست یکی از این سطوح جهت امروز بازار مشخص گردد.

در نمودار زیر مشخص است که این دامنه خنثی و رنج مابین سطوح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c واقع شده است که این موج همانطور که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۱۸۳۶ (پایین ترین سطح روز ۱۲ ژوئن) شروع شده است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۹۶۱ منجر به برگشت روند نزولی خواهد شد که می تواند هدف کاهشی ۱۹۳۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را مشخص سازد و این در حالی است که افزایش قیمت به بالای سطح ۱۹۹۹ موجب تایید استمرار روند افزایشی به سوی سطح ۲۰۳۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می گردد.

آلومینیم آلیاژی نیز از ابتدای هفته تا کنون در نوار بسیار باریکی حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است . علت اصلی این سکوت انتظار برای شکست یکی از سطوح فوق الذکر است .

قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد . سکوت این چند روز بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند برای آلومینیم آلیاژی در آینده نه چندان دور را تقویت می کند .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم