تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

همانطور که روز جمعه پیش بینی کرده بودیم ، یورو به زیر سطح ۱٫۳۵۰۰ سقوط کرد و تا نرخ ۱٫۳۴۹۰ فرود آمد اما در نهایت قیمت در محدوده بالای سطح ۱٫۳۵۲۰ بسته شد.

اگر قیمت زیر پایین ترین نرخ روز جمعه یعنی سطح ۱٫۳۴۹۱ تثبیت شود، سطح حمایت بعدی بر روی نرخهای ۱٫۳۴۸۰ خواهد بود و پس از آن سطح حمایت کلیدی در نرخ ۱٫۳۴۷۵ (پایین ترین نرخ ماه فوریه) است.

مقاومت اولیه قیمت بر روی نرخهای ۱٫۳۵۵۵ و ۱٫۳۵۶۰ است و پس از آن، سطح ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ مقاومت مهم این زوج را تشکیل می دهند و سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۳۵۵۵ ، ۱٫۳۵۶۰ ، ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ و ۱٫۳۶۰۰ بعدی ۱٫۳۶۲۰ ، ۱٫۳۶۳۰ الی ۱٫۳۶۵۰ وجود دارند.

از سوی دیگر امروز انتظار داریم که قیمت در محدوده ۱٫۳۵۲۰ ،۱٫۳۵۱۰ و ۱٫۳۵۰۰ متوقف بماند و سطح ۱٫۳۵۰۰ نیز حمایت محکمی را برای ادامه حرکت امروز ایجاد کند.

از این رو می بایست با احتیاط بیشتری عمل کنیم و باید توجه داشت که منطقه ۱٫۳۵۲۰ تا ۱٫۳۵۰۰ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید و همانطور که اشاره شد به ترتیب سطوح ۱٫۳۵۵۵ ، ۱٫۳۵۶۰ ، ۱٫۳۵۷۰ ، ۱٫۳۵۸۰ ، ۱٫۳۶۰۰ ، ۱٫۳۶۲۰ ، ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۵۰ فرصتهای مناسبی برای فروش بوجود خواهد آورد.

در خصوص زوج ارز دلار – ین ژاپن امروز تشکیل پوزیشن های خرید در آستانه رسیدن قیمت در محدوده ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ (استاپ پایین این سطح) و بوجود آمدن فرصتهای فروش در نرخ های نزدیکی ۱۰۱٫۶۰ ، ۱۰۱٫۷۰ ، ۱۰۱٫۸۵ ، ۱۰۱٫۹۰ ، ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۰۵ قرار دارند.

به همین خاطر قیمت این زوج ارز در محدوده مشخصی قرار گرفته است و بنابراین، همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در محدوده ۱۳۶٫۹۰ و ۱۳۶٫۸۰ سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱۳۷٫۵۰ ، ۱۳۷٫۷۰ ، ۱۳۷٫۸۰ و ۱۳۸٫۰۰ قرار دارند.

**********************************************

در سایر تحولات، برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش این ارز را در برابر سبدی از شش ارز معتبر می سنجد، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن مقداری به سطح ۸۰٫۲۳۹ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت ایندکس دلار هنوز نتوانسته که از سطح مقاومت ۸۰٫۵۴۸ عبور کند و خود را کاملا در بالای این سطح تثبیت کند. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c که از سطح ۷۹٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ جولای) شروع شده قرار گرفته است.

هر چند قیمت ایندکس در این موج میتواند در نهایت به بالای این سطح مقاومت برسد اما احتمالا ابتدا یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۸۰٫۲۳۹ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد، خواهد داشت.

در حرکت افزایشی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح ۸۰٫۶۰ موجب تایید شکست سطح مقاومت ۸۰٫۵۴۸ می شود که می تواند به تقویت قیمت تا حدود ۸۰٫۷۹۷ و ۸۱٫۰۴۶ بیانجامد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا آمریکا

ایندکس دلار