تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در تحلیل تکنیکال اونس طلا همانطور که مشاهده می کنید امروز قیمت در حال تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۳۰۵ است و یک موج نزولی را در پیش گرفته است.

به باور ما حرکت اصلاحی اخیر که در برخورد به حمایت ۱۳۰۵ صورت گرفت در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۲۰ به اتمام رسیده و برای امروز می بابیست منتظر شکست حمایت ۱۳۰۵ باشیم.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۲۴۰٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) به ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) قرار دارد.

اگر اندکی دقیق تر چارت فوق را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که بررسی الگوی امواج الیوت قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (۳) را نشان می دهد که این موج سومین موج از چرخه پنج موجی است که از سطح ۱۳۴۵ شروع شده است.

به باور ما این موج می تواند قیمت اونس طلا را حتی به نرخهای پایین تر از سطح ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) پایین بکشاند که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید. البته برای فروش بهتر است از زیر سطح ۱۳۰۰ اقدام نمود.

سطح مقاومت نیز در همان نرخ ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است و به شرط شکست آن زمینه را برای استمرار حرکت برگشتی از سطح ۱۲۹۱٫۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) به سوی سطح ۱۳۴۰ فراهم می آورد که البته برای تایید آن می بایست حتما قیمت بتواند به بالای سطوح ۱۳۲۵ و ۱۳۲۶ برسد.

همانطور که می دانیم عامل تعیین کننده برای قیمت اونس طلا ، میزان عرضه و میزان تقاضا می باشد که این تقاضا از سوی معامله گران آسیایی وجود ندارد اما همین عوامل فشار فروش (عرضه) به یک عامل روانی در میان سرمایه گذاران باز می گردد که فرصتهایی خوبی را برای فروش در سطوح پایین ۱۳۰۰ ایجاد می نماید.

در ایالات متحده در تقویم اقتصادی امروز، شاخص قیمت مصرف کنندگان (CPI) ،  فروش خانه های موجود و شاخص صنعتی ریچموند آمریکا به ترتیب در ساعت ۱۷:۰۰ و ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا