تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

قیمت نفت خام سبک سطح مقاومت ۱۰۴٫۴۰ دلار/بشکه را شکسته است و برای امروز هدف ۱۰۵٫۶۷ را نشانه گرفته است. این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت کاهشی ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) به ۹۹٫۰۱ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) قرار گرفته است.

مقاومت بعدی بر روی نرخ ۱۰۵٫۶۷ یعنی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی دیده می شود که اگر شکسته شود قیمت نفت خام سبک آمریکا می تواند تا حدود سطح ۱۰۷٫۷۳ افزایش یابد.

سرعت رشد قیمت از سطح ۹۹٫۰۱ نشان می دهد که حرکت نزولی کوتاه مدتی که از سطح ۱۰۷٫۷۳ آغاز شده به نرخهای بالاتر برگشت خواهد کرد اما برای امروز می بایست هدف اولیه را سطح ۱۰۵٫۶۷ در نظر گرفت.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۱۰۳٫۳۷ تشکیل است و شکست آن سیگنالی در جهت تکمیل شدن موج افزایشی از سطح ۹۹٫۰۱ صادر خواهد کرد.

با توجه به این شرایط، امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی حرکت مثبت داریم. از این رو به دلیل بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۰۴٫۴۰، خریداران کماکان متمایل به خرید هستند و از این رو، هرگونه حرکت نزولی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت ۱۰۵٫۶۷ دلار/بشکه تلقی می شود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در معاملات امروز قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح حمایت ۱۰۷٫۰۶ روبرو است و برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که بتواند سطح مقاومت ۱۰۸٫۷۱ را لمس کند.

سطح حمایت و مقاومت قیمت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) به ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) قرار دارد. بررسی امواج الیوت نشان می دهد که حرکت برگشتی از سطح ۱۰۴٫۳۹ گسترش بیشتری می یابد.

با در نظر گرفتن موج c می توان متوجه رشد قیمت به سوی سطح ۱۱۰٫۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شد و به باور ما سطح مقاومت ۱۰۸٫۷۱ بزودی شکسته خواهد شد.

در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۶٫۷۹ (پایین ترین سطح روز۲۱ جولای) تاییدی در جهت استمرار روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۸٫۶۲ (بالاترین سطح روز ۱۸ جولای) می شود که می تواند قیمت را تا سطح ۱۰۶٫۰۱ کاهش دهد.

این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۱۰۴٫۳۹ به ۱۰۸٫۶۲ می باشد. با اینحال با توجه به حمایت قیمت نفت برنت در سطح ۱۰۷٫۰۶ هنوز هم تصور می شود که حرکت افزایشی به سوی سطح ۱۰۸٫۷۱ دلار/بشکه ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت