تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

هدف نزولی قبلی قیمت جهانی مس در سطح ۶۸۹۱ دلار/تن که دیروز بدان اشاره کردیم فعلا برای امروز نقض شده است زیرا سطح حمایت قیمت در اطراف ۶۹۸۴ قرار گرفته است که فعلا مانع از کاهش قیمت شده است.

این سطح حمایت در حول و حوش خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۶۶۱۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ ژوئن) به ۷۲۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ جولای) قرار گرفته است.

این سطح حمایت دیروز موجب برگشت و اصلاح قیمت شده که به باور ما برای امروز این حرکت اصلاحی می تواند در حدود سطح ۷۰۷۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان برسد.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای مقاومت ۷۰۷۱ برسد تاییدی در جهت استمرار قیمت به سوی سطح ۷۱۱۴ می باشد. سطح حمایت قیمت نیز برروی نرخ ۷۰۰۴ وجود دارد و درصورت شکست نشاندهنده کامل شدن موج برگشتی می باشد.

لازم به ذکر است که شکسته شدن سطح ۶۹۸۴ می تواند زمینه ادامه حرکت نزولی قیمت جهانی مس در کانال نزولی تا سطح ۶۹۱۳٫۳۸ دلار/تن را هموار کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی امروز در آستانه شکست سطح مقاومت ۲۰۳۸ دلار/تن قرار دارد که اگر محقق شود می تواند قیمت را تا حدود سطح ۲۰۶۲ افزایش دهد.

این سطح مقاومت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c که از سطح ۱۸۳۶ (پایین ترین سطح روز ۱۲ ژوئن) شروع شده تشکیل شده است.

مقاومت بعدی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۲۰۶۲ قرار دارد که در نمودار زیر مشخص است.

به باور ما این موج افزایشی قیمت، سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و به همین خاطر خیلی بعید به نظر می رسد که قیمت قبل از اینکه به محدوده ۲۰۳۸ و ۲۰۶۲ برسد شاهد حرکت اصلاحی باشیم.

در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخهای ۲۰۳۷ و ۲۰۶۱٫۶۱ دلار/تن و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل آلومینیم آلیاژی نخواهد بود، امکان صعود بیشتر در موج c ازموج بزرگ C نیز وجود خواهد داشت که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم