تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تغییر خاصی در نمای تکنیکال حرکت اونس طلا دیده نمی شود و همچنان می بایست منتظر شکست یکی از سطوح ۱۴۰۰ و ۱۳۷۳ باشیم تا جهت بعدی قیمت مشخص شود. تغییرات قیمتی اونس طلا از هفته گذشته تا کنون طی مدت مذکور بین دو سطح حمایتی و مقاومتی محدود شده و الگوی مثلث شکل گرفته است که در نمودار زیر مشخص است.

برای امروز یا فردا با عبور قیمت از هر یک از سطوح بالایی یا پایینی ، احتمال شروع روند جدید افزایش خواهد یافت. همانگونه که در نمودار مشاهده می کنید قیمت در تلاش است که از ضلع بالایی کانال خارج شود اما هنوز موفق به شکستن سطح ۱۴۰۰ نشده که با تثبیت قیمت بالای ۱۴۰۰ می تواند براحتی از کانال خارج شود البته برای سیگنال قوی تر توصیه می شود اندکی صبر کنید تا قیمت حداقل ۱ الی ۲ ساعت بالای ۱۴۰۰ تثبیت شود که آن وقت از دیدگاه الیوت وارد موج صعودی C خواهد شد که می توان هدف اولیه ۱۴۱۳ و سپس ۱۴۳۰ را نمایان سازد.

با نگاهی دقیق تر به نمودار زیر می توان متوجه شد که حرکت افزایشی از سطح ۱۳۵۴٫۶۱ در پنج موج شکل گرفته است که در واقع این اولین موج از موج بزرگ C به شمار می رود و هم اکنون در انتظار موج دوم افزایشی هستم که می تواند با عبور از سطوح مقاومت ۱۴۰۰ و ۱۴۱۳ حتی تا سطح ۱۴۳۰ بالا آید.

لازم به ذکر است که موجودی ذخایر بزرگترین صندوق طلای جهان اسپایدر (SPDR) برای اولین بار از روز ۹ مه به میزان ۹۰۰ کیلو افزایش یافت و به ۱۰۱۳٫۱۵ تن رسید و هر چند ذخایر آن هنوز در پایین ترین سطح در طی بیش از ۴ ساله گذشته قرار دارد اما همین افزایش اندک در میزان ذخایر نیز می تواند در معاملات امروز به تقویت قیمت جهانی اونس طلا و شکست سطح ۱۴۰۰ بیانجامد.

در حرکت نزولی نیز نرخ ۱۳۷۳ سطحی است که اونس طلا بارها تلاش کرده از آن عبور کند اما ناموفق بوده است از این رو انتظار می رود این سطح همچنان مهمترین حمایت اولیه قیمت باقی بماند که اگر شکسته شود می تواند به سوی ۱۳۵۴ کاهش یابد.

برای امروز یا فردا معامله گران در صورت عبور از سطح ۱۴۰۰ اقدام به خرید با هدفهای ۱۴۱۳ و ۱۴۳۰ و در صورت عبور از سطح ۱۳۷۳ اقدام به فروش خواهند کرد.  بنابراین بهتر است تا آن زمان منتظر بمانیم تا ببینیم کدامیک از این سطوح زودتر شکسته می شوند ؟ ۱۴۰۰ یا ۱۳۷۳ ؟ شکست یکی از این سطوح سرنوشت اونس طلا را لااقل در کوتاه مدت تعیین خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا