تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی اونس طلا تقریباً متوقف شده و قیمت در محدوده خنثی قرار گرفته است و از نظر تکنیکال، تحولات روز گذشته بازارها را می توان حرکت در روندی خنثی دانست و پیش بینی می شود که امروز نیز این حرکت ادامه یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت جهانی اونس طلا هنوز قادر به تثبیت کامل پایین سطح حمایت ۱۳۰۵ نشده است و در روندی کاملاً خنثی مابین نرخهای ۱۳۰۰ و ۱۳۲۰ قرار گرفته است.

از آنجاییکه قیمت به سطح حمایت ۱۳۰۵ نزدیک است، در صورت شکست سطح ۱۳۰۰ امکان کاهش قیمت تا نرخهای ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آمد. فعلا بازار چندان تمایلی به حرکت ندارد و معامله گران ترجیح داده اند تا هنگام مشخص شدن وضعیت بازار منتظر بمانند.

با این حال، در حال حاضر، تا هنگامی که سطح حمایت ۱۳۰۰ و مقاومت ۱۳۲۰ پایدار است، چشم انداز حرکت خنثی است. اخباری که از بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از این روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

از این رو کاهش قیمت به پایین نرخ ۱۳۰۰ و یا صعود قیمت به بالای سطح ۱۳۲۰ برای تغییر این روند خنثی لازم است که می تواند منجر به شروع حرکت جدیدی گردد.

نکته قابل توجهی در خصوص اونس طلا وجود ندارد، بنابراین برای امروز نیز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۳۰۰ یا ۱۳۲۰ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا