تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن با سطح حمایت در اطراف ۱۰۱٫۷۲ دلار/بشکه روبرو شود و احتمالا مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۶ برگشت کند و پس از آن دوباره کاهش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۶٫۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به ۹۸٫۶۸ (پایین ترین سطح ۱۵ جولای) تشکیل شده است و ممکن است که این سطح حمایت ۱۰۱٫۷۲ موجب برگشت قیمت به سوی خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۹۸٫۶۸ یعنی تا حدود سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۶ گردد.

پس از عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۰۳٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و عمق حرکت نزولی که شاهد بودیم خود همین نشانه ای در جهت بازگشت روند نزولی قیمت در کوتاه مدت می باشد و از این رو خیلی بعید به نظر می رسد که قیمت بتواند خود را به سطوح بالاتری از نرخ ۱۰۲٫۶۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برساند.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۷۲ موجب کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۵۶ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد می شود.

از این رو در کوتاه مدت، اولین واکنش معامله گران پس از نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۶، احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن نفت به نرخهای پایین تر از سطح ۱۰۱٫۷۲ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

از آنجاییکه امروز اخبار خاصی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود، قیمت نفت برنت دریای شمال به روند خنثی خود ادامه خواهد داد و برای امروز می بایست منتظر خروج قیمت از محدوده خنثی ۱۰۷٫۰۶ و ۱۰۸٫۷۱ دلار/بشکه باشیم.

این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن به ۱۰۴٫۳۹ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به اندازه گیری طول موج افزایشی قبلی، حرکت برگشتی قیمت از پایین ترین سطح اخیر هنوز تکمیل نشده است. با این حال الگوی که در این دامنه بوجود آمده است می تواند به تشکیل یک سقف دو قلو بیانجامد.

از این رو در حرکت نزولی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۶٫۷۰ این سقف دو قلو را تایید خواهد کرد که می تواند هدف ۱۰۵٫۲۰ را نمایان سازد و این در حالی است که افزایش قیمت به بالای ۱۰۸٫۷۱ موجب استمرار حرکت برگشتی می شود.

بنابراین در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی قرار گرفته و سطوح حمایت ۱۰۷٫۰۶ و مقاومت ۱۰۸٫۷۱ دلار/بشکه می بایست مورد توجه قرار گیرند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت