تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

یورو همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد بطوریکه ارزش این ارز در برابر دلار به آستانه ۱٫۳۴۵۰ نزدیک شده است. خوانندگانی که این ستون سایت را دنبال می کنند قطعا با ترجیع بند همیشگی ما آشنا هستند.

از مدتها پیش احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۳۴۷۵ زوج ارز EURUSD را مطرح کرده ایم و سرانجام این امر دیروز رخ داد. روز گذشته ارزش یورو در برابر اکثریت قریب به اتفاق ارزها به شدت تضعیف شد و در برابر دلار به پایینترین حد خود در طول ۸ ماهه گذشته و در برابر پوند به کمترین سطح در ۲ ساله گذشته دست یافت.

به واسطه تحریم روسیه ، اقتصاد اتحادیه اروپا نیز دچار مشکلاتی خواهد شد و از آنجایی که این مسئله به اقتصاد اروپا ضربه وارد می کند میتواند به کاهش بیشتر یورو منجر شود.

به همین خاطر، به نظر می رسد با بازگشت توجهات به مشکلات اقتصادی اروپا ، یورو نیز در روزهای آینده خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد پایین تر از ۱٫۳۴۰۰ برداشته است، مخصوصا اگر فردا آمارهای مدیران خرید کارخانه ای و خدمات اروپا و همچنین پس فردا شاخص موقعیت تجاری IFO آلمان پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شوند.

با تشدید تحریم علیه روسیه، تبادلات تجاری میان روسیه و کشورهای اروپایی به نحو نا خوشایندی به ضرر اروپایی ها تمام می شود و این موضوع قطعا بر اقتصاد اروپا تاثیر تلخی دارد و یورو مجددا تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت.

این موضوع آنجا مشهود تر است که بدانیم عمده تبادلات تجاری آلمان – این کشور بزرگ اقتصادی اروپا – با روسیه است. این مسئله معاملات تجاری میان اروپا و روسیه را به طرز دردناکی به ضرر اروپایی ها بر هم می زند و اثرات کوتاه و بلند مدت آن بر اقتصاد اروپا غیر قابل انکار است.

از نظر تحلیل تکنیکال ، با نگاهی به تصویر روزانه زوج یورو – دلار، هنوز هم فرصتهای مناسبی برای فروشندگان به چشم می خورد. این زوج ارز امروز تلاش نمود تا از سطح حمایت جزئی ۱٫۳۴۵۰ عبور کند که اگر موفق می شد، قیمت تا نرخ ۱٫۳۴۳۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۲۹۵ به ۱۳۸۹۴) و سپس ۱٫۳۴۰۰ سقوط می کرد.

ولی هنوز در بالای ۱٫۳۴۵۰ قرار دارد که در این صورت حتی در صورت حرکت اصلاحی، فروشندگان یورو احتمالاً فرصتهای مناسبی را فروش در محدوده سطوح ۱٫۳۴۹۰ ، ۱٫۳۵۰۰ ، ۱٫۳۵۲۰ ، ۱٫۳۵۳۰ و ۱٫۳۵۵۰ بدست خواهند آورد.

برای زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز پیش بینی می کنیم قیمت در سطوح ۱۰۱٫۶۵ و ۱۰۱٫۰۰ در روندی خنثی باقی بماند. برای تعیین جهت حرکت، می بایست تغییرات نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا را دنبال کرد که هم اکنون به زیر سطح ۲٫۴۶ درصد کاهش یافته است و این موضوع می تواند نقش تعیین کننده ی در جهت کاهش قیمت دلار در مقابل ین ژاپن داشته باشد.

اکنون امروز با نگاهی به نوسانات زوج ارز درصدد یافتن فرصتهای مجدد برای فروش در محدوده ۱۰۱٫۶۵ ، ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۹۰ هستیم و سفارشات خرید نیز به ترتیب در ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ ، ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ قرار دارند اما به یاد داشته باشیم که روند کوتاه مدت، همچنان نزولی است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز تصوّر می شود که امروز در محدوده ۱۳۶٫۴۰ ، ۱۳۶٫۳۰ و ۱۳۶٫۲۵ فرصت مناسبی برای خرید و در محدوده ۱۳۷٫۰۰ ، ۱۳۷٫۲۰ ، ۱۳۷٫۳۰ و ۱۳۷٫۵۰ فرصتهای مناسبی برای گرفتن پوزیشن های فروش بوجود آید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو