تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز پیش بینی می کنیم با توجه به شکست سطح حمایت ۱۳۰۰ ورود معامله گران به پوزیشن های فروش اونس طلا فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را بدست آورند، زیرا اعلام مثبت آمار فعالیت های کارخانه ای چین در سشن آسیا توانست به تقویت بازارهای سهام و منجر به تشکیل حرکت نزولی اونس طلا گردد و قیمت سرانجام سطح ۱۳۰۰ را شکست.

با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در سطح ۱۳۰۵ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین یعنی سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۸۰ است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که اونس طلا سطح حمایت خود در نرخ ۱۳۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۲۴۰٫۶۱ – پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن – به ۱۳۴۵ – بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) را با قدرت شکسته است.

بررسی الگوی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت همچنان در موج نزولی (۳) قرار دارد که در این موج براحتی می تواند تا حدود ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد.

همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت خود را در زیر سطح ۱۳۰۰ تثبیت کرده است و رسیدن به سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۸۰ را امر محالی نمی دانیم و احتمال کاهش قیمت به این سطوح بسیار خواهد بود.

در حرکت افزایشی تنها شکست و افزایش ناگهانی قیمت به بالای ۱۳۰۵ نشاندهنده شکست غلط و کاذب این سطح می باشد که می تواند موقتا هدف ۱۲۸۰ را با چالش مواجه سازد.

با این حال حتی در صورت شکست سطح ۱۳۰۵ و از آنجایی که نگرانی ها از تنش در خاورمیانه و اوکراین تا حدودی کمتر شده است، نمی توان در صورت شکست مقاومت ۱۳۰۵ انتظار رشد سریع قیمت به ۱۳۲۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را داشت.

به همین دلیل ، هنوز خیلی زود است که بگویم حرکت افزایشی که قبلا از سطح ۱۲۹۱٫۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) شروع شده امتداد بیشتری خواهد یافت. بنابراین برای امروز سطح ۱۲۹۲ سرنوشت اونس طلا را تعیین خواهد کرد.

در صورت شکسته شدن این سطح، حرکت نزولی با شدت بیشتری تا سطح ۱۲۸۰ ادامه خواهد یافت که در نمودار زیر به وضوح دیده می شود.

مهمترین اخبار امروز بازار در سشن آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام تعداد مدعیان بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی ۳۱۰۰۰۰ رقم قبلی ۳۰۲۰۰۰) و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران فروش خانه های نوساز (پیش بینی ۴۸۵۰۰۰ واحد، رقم قبلی ۵۰۴۰۰۰ واحد ) است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا