تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن موفق به شکست سطح حمایت ۱۰۲٫۶۶ شود و تا حدود سطح ۱۰۲ دلار/بشکه اصلاح کند که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی و تونل افزایشی تایید کرده اند.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۰۶٫۶۴ (بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) به ۹۸٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) تشکیل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که از پایین ترین سطح روز ۱۷ جولای، قیمت نفت در درون تونل افزایشی بالا و پایین شده است و این هدف ۱۰۲٫۰۰ البته به یکباره و با یک موج مورد نظر قیمت نخواهد بود.

به احتمال قوی قیمت به صورت زیگزاگی به سمت این هدف حرکت خواهد نمود که این سطح محل برخورد قیمت به کف این تونل یعنی حدود سطح ۱۰۲ می باشد.

در حرکت افزایشی نیز چنانچه سطح مقاومت ۱۰۳٫۶۰ به هر دلیلی شکسته شود می تواند زمینه را برای افزایش به سوی سطح ۱۰۴٫۷۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم آورد.

در هر صورت برای امروز به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است و در محدوده نرخهای پایین حمایت ۱۰۲٫۶۶ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۱۰۲٫۰۰ دلار/بشکه ایجاد خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۷٫۰۶ دلار/بشکه را بشکند زیرا هنوز حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۰۸٫۶۲ (بالاترین سطح روز ۱۸ جولای) آغاز گردیده تکمیل نشده است.

این حرکت اصلاحی همانطور که در نمودار زیر مشخص است در قالب سه موج تشکیل شده است بطوریکه موج دوم یعنی موج b در زیر سطح مقاومت ۱۰۸٫۶۲ به پایان رسیده است.

برای امروز می بایست منتظر شروع موج سوم یعنی موج c به سوی سطح ۱۰۷٫۰۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۱۵٫۷۱ – بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن – به ۱۰۴٫۳۹ – پایین ترین سطح روز ۱۵ جولای) باشیم.

در حرکت افزایشی، تنها شکست سطح مقاومت ۱۰۸٫۷۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) توانایی ایجاد یک موج صعودی را به سوی سطح ۱۱۰٫۰۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دارد.

از این رو، با دقت شرایط را دنبال کرده و می بایست در انتظار موج اصلاحی و نزولی به سوی سطح ۱۰۷٫۰۶ دلار/بشکه بود و به نظر می رسد فرصتهای مناسبی برای فروش نفت برنت دریای شمال در کوتاه مدت وجود داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت